Bastianini rebenta tots els pronòstics

Arribem el primer gran premi de l’any, Moto GP torna a Losail, Qatar. Comencem l’any amb les incògnites de quin serà el rendiment real de les motos de la categoria reina després de tants canvis i millores, com s’adaptarà el vigent campió de Moto 3 a la categoria mitjana i qui agafarà la veu cantant en el mundial de les motos “petites”. Inicia un any apassionant, el primer de vint-i-un caps de setmana que tenim per davant. Que comenci l’espectacle.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Moto 3

El matí ha començat amb la notícia de la penalització del poleman Izan Guevara, Dennis Foggia i Tatsuki Suzuki a sortir últims i fer una “long lap” després de molestar a altres pilots en un dels entrenaments de dissabte. Des del principi, Ayumu Sasaki ha tret una distància increïble respecte els seus rivals, sobretot sent la categoria que és i tenint en compte que es corria a Qatar, que dificulta escapar-se i córrer en solitari. Quan ja tenia mig triomf al sac i estava a més de 3 segons del segon classificat, el japonès ha tingut un ensurt, fent un petit highside, avariant la moto i havent-se de retirar. Finalment, Andrea Migno ha aprofitat aquesta mala fortuna del seu adversari i ha guanyat la cursa. Sergio García Dols, després d’una “long lap” ha aconseguit quedar segon. Kaito Toba ha tancat el podi. Foggia i Guevara han remuntat fins a la setena i vuitena posició respectivament.

Moto 2

La categoria mitjana no ha seguit el guió previst. Tothom esperava un duel entre els dos pilots del KTM Team Ajo, Pedro Acosta i Augusto Fernández, però no ha sigut així. Acosta ha sortit fatal i ha caigut fins a la penúltima posició, el seu company d’equip ha preferit no arriscar i assolir posicions al llarg de la cursa. Celestino Vietti ha tingut un ritme molt superior a la resta i ha guanyat amb solvència, gran dia per l’acadèmia VR46. Aaron Canet ha quedat segon, tenint un ritme també superior als seus perseguidors a partir de l’equador de la cursa i acabant en terres de ningú. En l’últim revolt, Augusto i Ai Ogura lluitaven per la tercera posició quan el japonès ha perdut el tren davanter i ha tocat a l’espanyol, que ha quedat quart. No han caigut cap dels dos. Finalment, Sam Lowes ha aprofitat l’incident i ha pujat al podi. Pedro Acosta ha remuntat fins a la dotzena posició, just per davant del gironí Albert Arenas.

Moto GP

Les Suzuki tenien molt bon ritme, Honda ha millorat molt, Quartararo és favorit per la condició de ser l’actual campió, l’Aleix va com un coet… Hi havia mil prediccions, però la majoria no posava a Enea Bastianini dins de les seves apostes. L’italià ha donat un cop sobre la taula tant el dissabte com en la cursa de diumenge, que ha guanyat, i amb la seva Ducati amb motor de 2021 demostra que els bons resultats del final de la temporada anterior no van ser qüestió de sort. ‘Pecco’ Bagnaia ha tirat a Jorge Martín, cap dels dos ha pres mal. Pol Espargaró, després de liderar en solitari, ha acabat tercer a causa de la caiguda dels pneumàtics. Marc Márquez ha tingut el mateix problema que el seu company, finalitzant cinquè. Brad Binder ha donat una alegria a KTM amb una gran segona posició. L’Aleix ha quedat quart; si la cursa hagués durat unes voltes més, segurament l’hauríem vist en el podi… Els, a priori, principals candidats al títol han decebut en la primera cita, estarem pendents de si reprenen el vol o si hem de començar a canviar els esquemes de cara a aquesta temporada.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Volkswagen Taigo: Dinamisme urbà

Volkswagen Taigo: Dinamisme urbà

Volkswagen vol que el Taigo es converteixi en tot un referent… dels SUV

Posterior
Honda NT1100: Una nova era del touring

Honda NT1100: Una nova era del touring

Si el que busques és una touring confortable, versàtil, pràctica, de disseny

També et pot interessar
Total
0
Share