Binder vola amb les novetats de KTM, la Ducati de ‘Pecco’ millora i Honda fora de la Q2

Els entrenaments del divendres desperten del somni a les marques japoneses

La jornada del divendres a Motegi ha deixat diverses notícies. Brad Binder ha sigut el més ràpid del dia, superant el rècord de la pista de Jorge Lorenzo del 2015 i demostrant que les innovacions tècniques de KTM funcionen. ‘Pecco’ Bagnaia, que va fer saltar les alarmes a l’Índia dient que la Ducati no anava bé, està satisfet amb les solucions que li ha donat la marca de Borgo Panigale en la frenada i s’ha quedat a centèsimes del sud-africà. Aleix Espargaró entra en el top-3 després de dos caps de setmana on no ha tret el cap. Per acabar, Honda ha demostrat que el rendiment al Circuit Internacional de Buddh era tan sols un miratge, amb les seves quatre motos fora de la Q2 i amb Marc Márquez firmant la seva 20a caiguda de l’any. Àlex Rins ha abandonat el GP pel dolor a la seva lesió de la cama dreta. Yamaha tampoc ha entrat dins del top-10.

KTM porta un nou xassís

Dani Pedrosa va estar provant un nou xassís de fibra de carboni a Misano, i aquesta innovació ha arribat als pilots de KTM a Motegi. En la primera jornada del GP hem pogut veure a Brad Binder i a Jack Miller amb aquest nou revestiment de tub de carboni que, veient els resultats, sembla que ha funcionat de la millor manera. Pedrosa ja va ser el pilot de la marca austríaca més fort a San Marino, i Binder ha aconseguit batre el rècord de la pista de Jorge Lorenzo marcat el 2015, fet amb pneumàtics Bridgestone. Per l’altra banda, Miller ha entrat pels pèls a la Q2, quedant 10è a 0.772 del seu company d’equip. Veurem si és un fet anecdòtic o KTM ha trobat la millora necessària per fer front el domini incontestable de Ducati.

Bagnaia està satisfet amb les solucions de Ducati

‘Pecco’ Bagnaia va fer saltar totes les alarmes després de caure al Circuit Internacional de Buddh. L’italià, que ha vist com Jorge Martín li ha remuntat més de 50 punts en tres Grans Premis, va assegurar que hi havia “un tema mecànic en la frenada que no m’agrada”. El pilot s’ha mostrat satisfet amb les solucions que li han ofert els seus tècnics, i s’ha quedat a centèsimes de la primera posició de Binder. Estarem pendents de com gestiona els nervis de tenir a Martín tan a prop en la classificació general, però Bagnaia compte amb l’experiència d’haver lluitat dos mundials i haver-ne guanyat un.

Honda i el miratge de l’Índia

De nou, totes les Honda fora de la Q2. El dissabte Marc Márquez, Joan Mir, Takaaki Nakagami i Stefan Bradl, que entra en substitució d’Àlex Rins, hauran de participar en la Q1 i dos d’ells, com a màxim, podran classificar-se i lluitar per les 12 primeres places de la graella. Márquez esperava tenir un millor rendiment al Japó, però ja va avisar que no estarien al nivell del mostrat a l’Índia. A més, el cerverí ha firmat la seva 20a caiguda aquesta temporada. Si la seva decisió de futur depenia de fer un bon paper aquest cap de setmana, avui sembla estar un pas més lluny de quedar-se a la marca asiàtica.

Text: Roger Amores / Foto: Rob Gray

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Àlex Rins abandona el Gran Premi del Japó pel dolor a la cama dreta

Àlex Rins abandona el Gran Premi del Japó pel dolor a la cama dreta

El pilot català finalment no podrà fer efectiu el seu retorn

Posterior
El WRC vol a la Xina i els Estats Units al calendari

El WRC vol a la Xina i els Estats Units al calendari

L'organització es posa com a objectiu de futur tenir aquestes dos cites

També et pot interessar
Total
0
Share