Home Actualitat BMW C Evolution: Endollat.
BMW C Evolution:  Endollat.

BMW C Evolution: Endollat.

0
0

Hem tingut l’ocasió de provar a fons l’escúter elèctric de BMW, un vehicle que si teniu les idees clares tindrà cura de la vostra butxaca i del medi ambient. I també us sorprendrà com va de bé.

1 AQUESTA IMG_0217

Text: Julio Grela | Fotos: Kimi Sabaté

En el món del motor, l’electricitat és l’energia del futur. Però hi ha marques que estan apostant fort en el present, i una d’elles és BMW. Els i3 i i8 són dos bons exemples que tenen la seva continuïtat en el sector de les dues rodes amb el C Evolution, l’escúter elèctric de la marca alemanya. L’endollat de BMW gaudeix d’una autonomia de 100 quilòmetres (si bé en conducció alegre en ciutat són 60), té una velocitat màxima limitada a 120 km/hora per poder allargar més quilòmetres, pesa només cinc quilos més que el C 650 GT i se’l pot conduir amb carnet de cotxe.

IMG_0223Estèticament manté el ‘family feeling’ dels seus germans amb motor tèrmic, tot i que per pujar-hi ens trobem amb un pont de la plataforma reposapeus una mica elevat. La pantalla de TFT serà el nostre millor aliat perquè indica en tot moment el nivell de càrrega de la bateria, així com l’autonomia i el mode de conducció, a més d’altres dades, com per exemple la velocitat. Prement un botó es pot elegir entre els modes Dynamic, Road, Sail i Eco Pro, que es diferencien per com donen la potència i per la retenció al tallar el gas, ja que s’aprofita per recarregar les bateries com si fos un KERS.

Posar-lo en marxa és tan senzill com fer girar la clau i polsar el botó d’arrancada com en qualsevol moto; ara bé, l’Evolution no fa soroll. I per maniobrar en aturat compta amb una pràctica marxa enrere. L’absència de soroll, la suavitat de la resposta a l’accelerador i la capacitat de circular a molt baixa velocitat són els primers clucs d’ull del Evolution. La sorpresa, però, arriba al donar-li gas i constatar que accelera com cap altre escúter del mercat. Ni un T-Max ens avançarà. La frenada i l’estabilitat són bones però en conducció alegre els quilos s’acaben notant. Per sort, el control de tracció i l’ABS de sèrie són tota una ajuda.

P90099432_highResI quan es triga a recarregar la bateria? Són quatre hores per aconseguir el 100% de la càrrega i 2,45 hores per arribar al 80% utilitzant un endoll normal. Sí, és massa temps però amb el carregador ràpid s’enllesteix en una hora. Així que el C Evolution ha de ser entès com un vehicle elèctric. És a dir, ideal quan els desplaçaments són rutinaris i els tenim ben controlats, com ara anar des de casa a la feina, després al gimnàs i tornar cap a casa, on sabem que podrem carregar les bateries. I en la mesura que augmentin els punts de càrrega també creixeran les seves possibilitats, ja que actualment pot ser que arribeu a un d’aquests punts i que estigui ocupat. A més, el seu preu, 15.530 euros, tampoc anima.

Ens ha agradat No tant
Zero emissions

Facilitat de conducció

Acceleració

Marxa enrere

ABS i control de tracció

Autonomia

Temps de recàrrega

Preu

 

 Fitxa tècnica

Motor:                                    Elèctric.

Refrigeració:                      Líquida.

Canvi:                                    Automàtic.

Potència màxima:        47,5 CV.

Suspensió davantera: Forquilla invertida amb barres de 40 mm.

Suspensió posterior:   Monoamortidor.

Fre davanter:                   Doble disc de 270 mm amb pinça de dos pistons.

Fre posterior:                  Disc de 270 mm.

Altura del seient:          780 mm.

Pes en marxa:                  265 quilos.

Velocitat màxima:       120 km/h.

Autonomia:                      100 km.

Temps càrrega 100%: 4 hores.

Preu:                                      15.530 euros.

 

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *