Amb la sortida inesperada del mundial per part de Suzuki l’any 2022, MotoGP es va quedar amb només 5 fabricants en la graella. En aquell moment, l’organització va iniciar una negociació amb BMW perquè entressin a la competició, però aquestes converses no van tenir cap èxit malgrat que la marca de Múnic posa el cotxe de seguretat i són socis amb el campionat. No obstant això, després de canvis en la direcció de BMW, sembla que aquesta postura ha canviat radicalment.
En l’any 2022 no els interessava entrar a MotoGP. Markus Schramm, l’antic director de la companyia, trobava que el mundial de Superbikes era un escenari molt més adequat per promocionar la seva marca, on fa moltes temporades que hi tenen presència sense gaire bons resultats. L’arribada de Markus Flasch com a nou CEO de BMW Motorrad ha capgirat la situació totalment. En primer lloc, ha fusionat BMW Motorrad i BMW Motorsport, i ha fet una gran aposta pels esports de motor. El fitxatge pel seu equip del campió del món de Superbikes del 2021, Toprak Razgatlıoğlu, és una altra mostra del seu compromís amb el motorsport. I ha deixat la porta molt oberta a entrar a MotoGP o altres competicions.
“Soc un defensor absolut del motorsport. No tinc dubte que la competició ben feta contribueix realment a la força de la marca i a l’entusiasme dins de la comunitat de la marca. També ens estem centrant a decidir si SBK continuarà sent l’únic compromís, juntament amb el Campionat del Món de Resistència i el IDM, o si també optarem per altres formats”, començava relatant Flasch, en unes declaracions que ja eren de gran rellevància. Però faltava que fes explotar la bomba. “El campionat de Superbikes no és l’única opció per a BMW. BMW M és soci de MotoGP des de fa anys. Com a cap de BMW M, he estat en totes les carreres, conec als responsables i som un fabricant amb presència al mundial. Però és clar que ha de tenir sentit per a nosaltres, i per això ho estem estudiant detingudament. Jo no ho descartaria”, tancava el CEO de BMW.
L’escenari més probable seria una entrada del fabricant alemany al mundial a partir de la temporada de 2027, ja que arribaria amb el canvi de reglament, fet que facilitaria la seva adaptació. El temps dirà, però seria una gran notícia per MotoGP, que actualment té a només cinc marques i compta amb un domini aclaparador de Ducati.
Text: Roger Amores / Fotos: BMW