Home Actualitat BMW i8, el millor de dos móns
BMW i8, el millor de dos móns

BMW i8, el millor de dos móns

0
0

Ser diferent, marcar tendència i sentir-se observat. Així és com tots els famosos i les ‘celebrities’ viuen el seu dia a dia. Nosaltres ho hem notat durant tres dies gràcies al nou BMW i8. Un superesportiu d’altes prestacions, híbrid endollable, amb una estètica absolutament trencadora.

9Wcjju7c5B9esjmTIihqiumf5XAOTztEmnVDQk_et4Q,q4rQQ8-OJARXZuf5KBwwWXrRd9tLpP5jtc5aqEjPC9E

Text: Albert Alsina | Fotos: A.A., BMW

Exclusiu i distintiu com pocs, el BMW i8 és un exercici de pura fantasia a nivell de disseny i tecnologia. Un cotxe que enamora a qualsevol gràcies a aquesta imatge de superesportiu amb tocs futuristes i que, es vulgui o no, crida l’atenció. Ja sigui pel seu imponent i revolucionari aspecte, com per l’espectacular i gutural so que emana de l’escapament, a més d’oferir unes prestacions de Gran Turisme excepcionals.

LUBFcZwMEFwL4NgpT9ZuV8Sxq2XPctEtwx3SwJEJWqI,kMS_TUUgal9iIwu9eFfedHdSXmJirX-OQKWZdOydC0ETot en ell sorprèn.  En obrir la porta d’accés a l’interior, de tipus guillotina, vam quedar bocabadats amb el seu irrisori pes (la carrosseria superior és de fibra de carboni i el xassís d’alumini) i la personalitat tan marcada que doten al conjunt mentre se’ns claven els ulls dels curiosos que no deixen de preguntar sobre ell. Ens endinsem a l’interior de pura essència BMW amb certs tocs futuristes i ens ajudem amb un braç per accedir-hi. Un cop dins ens sentim còmodes i no notem que estiguem asseguts en un esportiu d’alta volada. El seu espai interior és notable i l’alçada a la que ens queda la vista ens permet obtenir referències visuals de forma més que senzilla. Fins i tot ens sentim realment còmodes en els amplis i suficientment embolcallants seients. Això sí, les places del darrere estan reservades, gairebé exclusivament, per a nens.

Duet atractiu.  Però no entrarem ja en més detalls d’aquest calibre. Estem davant d’un model esportiu sense parangó, del que estem segurs no hi ha cap altre igual. I és que aquest i8 compta amb un motor de gasolina d’1.5 litres dotat de dos turbos i amb arquitectura de tres cilindres en línia, que rendeix la gens menyspreable potència de 231 CV exercint la força sobre el tren del darrere. Però, i aquí ve el que és bo, se li ha de sumar un motor elèctric que alimenta un bon paquet de bateries de ions de liti (per captar energia pura i verda) més un altre motor elèctric que genera potència a les rodes davanteres. Si funciona només en elèctric, té tracció davantera. Si funciona només el tèrmic, és un tracció posterior típic de BMW. I si funcionen tots dos alhora (gasolina i electricitat), s’aconsegueix un model de quatre rodes motrius.

HQ5Co-jI5ZOq-5KKwIZA5zlVI7fiR9Irc4BK3dZI8M8I com va? Respireu profundament … perquè és una canya! En mode 100% elèctric ECO PRO no se sent absolutament res i et pots desplaçar dins la ciutat de forma dissimulada (si no et veuen, és clar). Pot arribar a recórrer gairebé 40 quilòmetres en aquest mode. En conducció COMFORT -mode que prioritza l’eficiència- la gestió electrònica s’encarrega de combinar-los per aconseguir bones xifres de rendiment i un consum d’allò més reduït (això sí, una mica per damunt dels 2,1 litres/100 km que revela la marca), fent la seva funció de forma perfecta i possibilitant una conducció bastant esportiva en carreteres convencionals i vies ràpides. I ara ve el bo: el mode SPORT.

Aquí se’ns en va la ment i ens oblidem completament de les portes, l’interior, l’electricitat … I és que en aquest mode, l’i8, amb els rellotges d’informació en color vermell, es converteix en un autèntic cotxe de carreres. Un model d’aquests que ens enamora per les seves prestacions, pel rugit aspre i eixordador colpejant-nos les orelles per la part del darrere (també el senten tots els transeünts per on circules) i jugant com nens amb el seu canvi automàtic amb lleves al volant (de sis relacions). L’eficàcia per empassar-se les corbes de radi llarg és espectacular, accelerant de forma impetuosa gràcies a que la combinació de tots dos motors genera més de 360 ​​CV de potència i 570 Nm de parell, i tot això amb l’eficàcia d’un Gran Turisme, amb un centre de gravetat molt baix, una agilitat notable pel seu volum i pes (1.495 quilos), una direcció tremendament ràpida i una suspensió realment afinada.

Intel·ligència artificial. Aquest aire de vehicle de ‘Retorn al Futur’ que de ben segur agradaria al doctor Emmett Brown i a Marty McFly, té en les seves tecnologies aspectes realment destacables. És evident que un cotxe de 139.200 € ha d’oferir alguna cosa diferent als Ferrari, Lamborghini i altres gran turismes. Primer la seva condició híbrida, a més que hi ha coses d’enginyeria excepcionals. Com per exemple que les bateries es recarreguen força ràpidament gràcies al motor tèrmic utilitzant el mode SPORT, que en conducció 100% elèctrica aconsegueix els 120 km/hora; que l’equipament és molt complet però que es pot optar per diferents paquets de components tecnològics com el Driving Assistant (que equipava la nostra unitat) amb reconeixement de senyals de trànsit, frenada amb reconeixement de vianants, i un bon etcètera. Navegadors, tapisseries, pintures, LED, so … El que et puguis imaginar, i més, està disponible en aquest rutilant BMW i8.

Fitxa tècnica.

Motor combustió: Tres cilindres en línia. 231 CV

Motor elèctric: Elèctric, de corrent alterna. 131 CV

Bateria: Acumulador de ions de liti

Tracció: Davantera, posterior i total

Canvi: Automàtic de sis relacions

Xassís: Alumini

Carrosseria: Fibra de carboni i plàstic

Llarg / Alt / Ample: 4.689 / 1.942 / 1.293 mm

Aerodinàmica: 0,26 Cx

Velocitat màxima: 250 km / hora

Pes: 1.495 kg

Preu: 139.200 €

 

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *