1. Home
  2. Proves
  3. BMW M135i xDrive: El súmmum del Sèrie 1
BMW M135i xDrive: El súmmum del Sèrie 1

BMW M135i xDrive: El súmmum del Sèrie 1

0
0

El més esportiu. El més dinàmic. Una autèntica bèstia de l’asfalt que ofereix unes sensacions pures “M” típiques de models de la marca bavaresa. Un exemplar ferotge i que en aquesta ocasió, disposa de tracció total xDrive per fer que la seva conducció sigui… realment espectacular.

Amb una mecànica de 306 CV de potència i un xassís precís com pocs, tant li fa a vegades si té més o menys detalls exteriors, però està clar que amb els difusors ampliats, els passos de roda ampliats i les generoses llandes, a banda d’un interior amb pinzellades M molt subtils. Tot això ajuda a disposar d’un producte sensacional a nivell d’acabats i de conducció.

I és que el que ens interessa és el que té sota el capó. Un motor de quatre cilindres en línia de 2 litres, de 306 CV (com ja hem dit) i amb un parell màxim de 450 Nm.  Aquestes dades passen a significar que el 0 a 100 km/h se’l fongui en tot just 4,8 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 250 km/h limitada electrònicament.

Totes aquestes prestacions milloren al tenir un equip de frens amb una grandària molt més generosa, amb unes pinces signades per una M ben visible, un diferencial autoblocant en l’eix davanter, així com unes suspensions més fermes que redueixen l’altura en 10 mm, i uns ajustos electrònics amb els quals la direcció és un xic més dureta i sensible a l’accelerador.

Al costat d’aquestes prestacions, destaca també per una practicitat bastant notable. Tenim un espai habitable de sobres per a anar bastant còmodes, a més d’un bon nombre de buits portaobjectes. Al maleter trobarem 380 litres de volum de càrrega mínima, ampliable mitjançant abatiment de la segona fila, aconseguint els 1.200 litres.

Tastant un model exemplar

Obrim la porta i ens topem de cara amb uns seients M Sport que li senten com a anell al dit, donant-li el toc perfecte a l’interior (regulables en altura, profunditat i inclinació), així com la zona lumbar i l’amplària del suport, acollint així a la perfecció tot tipus de cossos i altures.

Sortim amb ell en mode Confort i resulta pràctic i còmode. De fet podríem dir que estem conduint un cotxe amb un caballaje bastant inferior i, sobretot, sense una M en el nom. I així és, el M135i és un bonic i còmode compacte amb el qual poder circular per la ciutat i vies ràpides i ésser el nostre fidel aliat diari, o poder passar-nos-ho bé en una carretera revirada.

Però si abandonem el terreny de la comoditat, serà quan puguem començar a treure profit del nom que portem darrere. Per autopista podrà donar-se el cas que no serem conscients de la velocitat a la qual circulem fins que mirem el velocímetre, serà llavors quan molt probablement deixem anar l’accelerador una mica espantats. Perquè sí, aquest cotxe guanya velocitat amb moltíssima facilitat.

La direcció, bastant ferma i comunicativa, ens dóna una gran confiança a altes velocitats i per a quan vulguis adonar-te estaràs fregant els límits de la legalitat.

Arriba l’hora d’endinsar-nos per complet en el territori on aquest cotxe llueix de veritat, les sinuoses i revirades carreteres de muntanya. Mode de conducció en Sport, caixa de canvis seqüencial i comencem…. Els primers metres hem de tenir en compte la seva tracció i lo fàcil que és conduir ràpid amb ell. És un cotxe que t’ho posa tot molt fàcil si el que vols és fer una cronometrada. La fórmula és simple: corre molt i traça millor.

Les marxes pugen i baixen amb molta facilitat permetent devorar el 0 a 100 km/h en tot just 4,5 segons, marcant una velocitat màxima limitada de 250 km/h. No és un cotxe que et faci gens complicat o moviments estranys. Per descomptat, per a un cert públic això no serà un però com a tal, sinó una basa amb la qual poder demostrar lo ràpid que és.

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *