Home Actualitat BMW presenta un vehicle sense miralls ni retrovisors
BMW presenta un vehicle sense miralls ni retrovisors

BMW presenta un vehicle sense miralls ni retrovisors

0
0

BMW ha llançat al mercat un vehicle, l’i8, sense miralls ni retrovisors. Un sistema de càmeres ofereix als conductors  una forma pionera de visibilitat del darrere amb el potencial de reemplaçar els retrovisors exteriors convencionals. Encara que s’utilitzin diferents versions dels assistents de càmeres per al conductor, encara no hi ha hagut un ús digital del retrovisor que pot ser utilitzat en vehicles en sèrie.

El nou BMW i8 (Foto: BMW)
El nou BMW i8 (Foto: BMW)

La marca també ha realitzat demostracions d’un BMW i3 amb Retrovisor Estès per mostrar com els sistemes de càmera poden ampliar el camp de visió de manera conjunta amb els retrovisors ja existents i com a resultat d’això, millorar la seguretat.

Càmeres en lloc de retrovisors, un monitor substitueix el mirall interior.

BMW i8 mirrorless incorpora dues càmeres d’aspecte insignificant, acomodades en enganxalls aerodinàmics, que substitueixen els miralls ja existents. Compten amb una tercera càmera muntada en la part superior del parabrisa del darrere. Totes les imatges s’uneixen i es mostren com una de sola en alta resolució suspesa en la posició del mirall retrovisor.

La imatge del trànsit darrere cobreix un major angle de visió del que es podria veure utilitzant només els miralls de l’interior i exterior. No cal ajustar les imatges. Fins i tot els usuaris de carretera petits i dinàmics com les motociclistes o els ciclistes poden ser gravats per la càmera o bé directament per la visió de la finestra lateral.

Quan hi ha perills: apareixen alertes a la pantalla.

El monitor és d’aproximadament 300 mil·límetres d’ample i 75 mm d’alt. És una mica més gran que la subjecció d’un mirall interior actual però té un aspecte més atractiu. La carcassa és arrodonida en els costats i això fa que el trànsit del darrere aparegui més panoràmic.

Un element extra del sistema és que avalua les imatges de la càmera i respon a l’instant de possibles perills. Si, per exemple, el conductor posa l’intermitent cap a qualsevol dels costats, i ve un cotxe per darrere a més velocitat, una icona de color groc immediatament apareixerà al monitor i anirà augmentant en grandària a mesura que el perill s’acosti més. O si un conductor està a punt de girar en un semàfor, el vehicle identificarà que està girant en una cantonada a través dels intermitents o el gir brusc d’una roda, de manera que la imatge en el monitor gira automàticament cap al costat corresponent i estén l’àrea de visió de la mateixa. Si un ciclista s’acosta per darrere, un senyal d’alerta s’il·luminarà al monitor també.

Els passatgers també es beneficien del sistema mirrorless

De tota manera, el sistema de monitor de cambra mirrorless també ofereix avantatges addicionals. Les càmeres que substitueixen els miralls exteriors són més petites que els retrovisors exteriors actuals i permeten una visió més àmplia del lateral frontal del cotxe. El monitor evita que el conductor sigui objecte d’enlluernament directe i el contrast pot ser ajustat per adaptar-se a les condicions de llum.

Línies de trajectòria superposades també ofereixen suport per al conductor quan està aparcant. A més, els passatgers poden utilitzar el nou sistema mirrorless de forma similar. Com el conductor, poden veure sempre el trànsit en el monitor, i quan vulguin sortir del cotxe, poden veure si hi ha vianants o ciclistes per no posar-los en perill abans d’obrir la porta.

Una acústica optimitzada per reduir el soroll del vent.

Les càmeres situades en els laterals del BMW i8 mirrorless graven el tràfic darrere del cotxe i estan posicionades com si fossin ales dels laterals a la mateixa posició que els retrovisors convencionals.

Les subjeccions estan dissenyades perquè siguin aerodinàmiques i acústiques pel que BMW i8 mirrorless no només té un valor Cw com el BMW i8 sense retrovisors exteriors sinó que també genera baix soroll de vent. A més, les subjeccions canalitzen la pluja al voltant de les finestres laterals.

Lents fetes de vidre resistent

Les lents de les dues cambres laterals estan fetes de Gorilla Glass, un cristall fi i robust que sovint s’utilitza per als monitors de dispositius elèctrics amb pantalla tàctil i inclou una alta resistència a ratllats i no es trenca amb facilitat.

El vidre en la lent de la càmera ve amb una capa que repel·leix la brutícia, pot escalfar-se i no requereix cures per ser capaç sempre d’oferir una imatge fiable en alta resolució en qualsevol tipus de situació del trànsit, amb qualsevol temporal i situacions de llum .

Les subjeccions també estàs dissenyades de tal manera que l’aigua de la pluja és canalitzada al voltant de la lent. L’absència d’un mirall exterior redueix l’amplada total del BMW i8 mirrorless a 1,942 mil·límetres perquè les subjeccions de les càmeres acaben en l’amplada de les ales posteriors del BMW i8.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *