BMW R18: Mirada cruiser

BMW Motorrad ha tornat al segment custom amb una suggeridora cruiser que arriba amb un disseny inspirat en la mítica BMW R/5. I ho fa amb una generosa mecànica de 1.802cc, un gegantesc motor boxer que es converteix en l’eix principal sobre el qual s’articula una moto elegant i sofisticada.

Amb aquesta moto, la BMW R18, és gairebé obligatori començar pel motor i amb les seves xifres, 345 quilos. S’ha prescindit de plàstics, ja que tot el que veus són parafangs, dipòsit i tapes laterals d’acer, a la vella usança. Aquesta R18 posseeix un motor bicilíndric de 1.802 cc amb un parell de gir màxim de 158 Nm que s’aconsegueix a les 3.000 revolucions. Un propulsor de 91 CV a 4.750 voltes declarant un règim màxim de 5.750 rpm.

El nou motor Big Boxer ha estat dissenyat des de zero, i si ets amant d’aquest tipus de motos ja sabràs que és el boxer de major cilindrada mai construït. Al seu torn és tan clàssic que té el motor separat de la caixa del canvi, com abans. El cigonyal i les bieles són d’acer temperat, i tot és tan gran i pesat que no deixa de sorprendre.

El confort també s’ha tingut en compte amb una posició relaxada, amb els peus una mica avançats i un seient monoplaça molt, molt baix. I sota el seu aspecte “retro” amaga un equipament electrònic de primera, arrencada per clau remota, control de tracció, control de fre motor MSR i tres modes de conducció denominats, “Rain”, “Roll” i “Rock”.

Una vegada en marxa em sorprèn per la seva descomunal força i això es nota des que arrenca, i en accelerar se sent el bombeig dels pistons. Si ets dels quals juga amb les maneres de conducció, la moto té un lliurament de potència molt diferent, en funció de la manera que se seleccioni.

Els quilos de la bèstia es dissipen ja que els enginyers alemanys han estat capaços de fer-nos oblidar que tot el conjunt del propulsor (sistema d’admissió i caixa del canvi inclosos) ronda els 111 quilos en la bàscula.

Com no podia ser d’una altra manera i acostumats als quals ens té BMW, la conducció és més aplomada que dinàmica. A aquesta BMW li agraden més les rectes llargues que les corbes. En aquest sentit, destaca el treball del control de tracció i de l’ABS de sèrie BMW Motorrad integral per a controlar inèrcies d’una moto de 2,440 mm de longitud que té una distància entre eixos de 1,731 mm.

En la part cicle sobresurt un xassís que evita oscil·lacions i que fa un paper excel·lent a donar-li la rigidesa necessària a aquesta R18. A més, aquest xassís abraça al motor i això evita moviments no desitjats.

El conjunt de rodes el formen dues llandes de radis de 19 i 16 polzades, la qual cosa li confereix aquest aspecte clàssic de les motos de clàssiques. Els pneumàtics triats per a aquesta bavaresa són els Bridgestone Battlecruise H50.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Ferrari Purosangre: Quan la bellesa esdevé màquina

Ferrari Purosangre: Quan la bellesa esdevé màquina

Per a poder aconseguir els ambiciosos objectius fixats per a aquest projecte i

Posterior
SEAT ja té a punt el nou Ateca Reference amb entrega immediata

SEAT ja té a punt el nou Ateca Reference amb entrega immediata

El SUV compacte de SEAT és un vehicle que ofereix un gran comportament

També et pot interessar
Total
0
Share