Home Motos BMW S 1000 XR, altes prestacions
BMW S 1000 XR, altes prestacions

BMW S 1000 XR, altes prestacions

0
0

BMW completa l’esportiva família S amb la 1000 XR, un trail asfàltica de grans prestacions amb una imatge poderosa, electrònica a l’última, components d’alta volada i un propulsor de quatre cilindres en línia, 999 cc i 160 CV de potència.

g20h4opie5BTeh8LCg1uAfTG4VLnMIOXc8KhEp_Toe4

Text: Albert Alsina | Fotos: BMW Motorrad

Dòcil però imponent. Estava clar que BMW havia de marcar molt de prop Honda, Yamaha, KTM o Ducati, per posar quatre exemples, pel que fa al segment trail esportiu. Amb la prolífica R 1200 GS com a bandera de les grans ruteres trail, la presència i vendes de la qual és sempre espectacular, ara tocava generar una germanastra de la família esportiva S de BMW. I és que amb el motor de quatre cilindres en línia que tan bons resultats està oferint, la marca alemanya havia de fer una aposta decidida en la definició d’Adventure Sport. Un propulsor en què s’ha primat la resposta a baix i mig règim, però que no té cap tipus de restricció a la zona alta del comptavoltes, responent a la seva potència de 160 CV a 11.000 rpm i un parell de 112 Nm a 9.250 rpm.

5cE0ikQ3M9nWJ86Kbu4fAzX5v0yf3_WAjQ-pq1l9JX8,foX4G9yRRl4-cVm3-ngqcVGwD-9_fjx_PAybQctOcsMUna aventurera de precisió. I així és la nova S 1000 XR, un trail per al dia a dia però amb un vessant més esportiva que aventurera. Una moto que no trasllada al trail més pur, sinó a les sensacions fortes però amb una conducció elevada, còmoda i plaent. D’això s’encarrega un bastidor d’alumini amb motor parcialment autoportant i geometries enfocades a la precisió i el dinamisme, amb unes suspensions de llarg recorregut, llantes d’alumini fos o basculant de doble braç amb muntant central ajustable, manillar alt i posició de conducció dreta.

Alta tecnologia. Evidentment, en un model que engloba el millor de la prolífica R 1200 GS amb les prestacions de la S 1000 RR no podia obviar els millors avenços electrònics de la marca de Munic. Compta de sèrie amb sistema ABS, modes de conducció ‘Rain’ i ‘Road’ i control d’estabilitat. Això sí, opcionalment es poden escollir més modes, com el de conducció ‘Pro’ (amb control dinàmic de tracció i configuracions ‘Dynamic’ i ‘Dynamic Pro’), sistema de regulació electrònica de la suspensió ESA (Electronic Suspension Adjustment) o assistent de canvi Pro de HP, amb el qual pujarem i baixarem marxes sense necessitat de tocar l’embragatge.

Hb69xk_8t2WJFwNUnvVNo3utJwj95444M7V6hJ4Ch4I,uDHpglL-K6MSIh_9eQVM14r199o_8GBDmcbKIWfQmZk

Com va? Pugem a la S 1000 XR i ens trobem amb una trail molt pròxima a models naked en possibilitat de moviments i sensacions transmeses. La posició de conducció elevada, el manillar ample i la més que suficient protecció aerodinàmica (gràcies a la pantalla ajustable manualment) ens brinden la possibilitat de conduir de forma sempre còmoda però amb un toc esportiu molt agradable. Els seus moviments són precisos i ràpids, fins i tot maniobrant dret la moto. Les suspensions treballen de forma harmònica en els dos eixos, mantenint la S 1000 XR enganxada a l’asfalt amb una fermesa lloable. Quan girem amb ganes el puny accelerador ens trasllada a una altra dimensió. La seva empenta, finesa de funcionament i elevades prestacions sigui quin sigui el mode escollit (la nostra unitat portava tots els modes haguts i per haver), fa que ens oblidem que anem amb una trail. El seu tarannà esportiu brolla pels quatre costats, i serà en aquest moment quan notarem més l’eficàcia de la frenada Brembo, el bon fer de l’electrònica, l’equilibrat repartiment de pesos i el genial canvi shifter (opcional), una joguina excepcional per als que els agrada l’esportivitat.

Fitxa tècnica.

Motor: Tetracilíndric en línia. 4T

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Cilindrada: 999 cc

Potència màxima: 160 CV a 11.000 rpm

Parell màxim: 112 Nm a 9.250 rpm

Alçada del seient: 840 mm

Distància entre eixos: 1.548 mm

Dipòsit combustible: 20 litres

Pes: 228 kg

Preu: 16.950 €

 

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *