Home Actualitat BMW S1000R: Una superbike lleugera de roba.
BMW S1000R: Una superbike lleugera de roba.

BMW S1000R: Una superbike lleugera de roba.

0
0

L’última naked de BMW és una superbike sense carenat, que deriva de la S1000RR. Una moto capaç de tallar-vos el singlot tot just al primer cop de gas. I si no us ho creieu, continueu llegint i us en fareu una idea.

BMW_principal

Text: Sergi Mejías | Fotos: BMW.

Molt possiblement l’any 2014 serà recordat com el de les naked amb majúscules. El d’una collita que ens ha portat màquines com la renovada Kawasaki Z1000, la KTM 1290 Super Duke R i la Ducati Monster 1200, de las que ja n’hem parlat en anteriors publicacions disponibles al nostre quiosc digital. Però dins aquest cercle virtuós de nakeds europees hi faltava la BMW S1000R, que ara us oferim en format de prova.

Els sentits no us enganyaran si el primer que veieu i penseu és que es tracta d’una S1000RR sense carenat. Efectivament, aquesta naked deriva directament de la superbike de la marca bavaresa, tot i que adequada a la seva nova faceta. A grans trets us comentarem que en lloc dels semimanillars munta un còmode manillar, que la posició de conducció és més natural –és a dir, no tan racing- i que la potència s’ha suavitzat des dels 193 CV fins als 160 CV, més que suficients per gaudir sense límits.

Presentación BMW NineT y S-1000-R. Madrid 4 y 5 de marzo de 201Després d’haver assistit a la presentació d’aquesta moto i d’haver quedat amb un bon sabor de boca, ens calia provar-la en territori conegut, allà on tot és més transparent. No caldria ni dir-ho, l’estètica és agosarada, ideal pels que no volen passar desapercebuts. I només pujar-hi al damunt ens ha cridat l’atenció la posició de conducció, força racional en inclinació del cos cap al manillar, amb els estreps més baixos i més cap endavant, i el seient més còmode que en la SBK. I el quadre d’instruments té dues visualitzacions: turística (amb parcials, autonomia…) i circuit (volta ràpida, etc.)

Ja en els primers metres la S1000R deixa clar que la rebaixa de potència respecte de la Superbike és per guanyar en resposta a règims baixos i mitjans, amb la qual cosa ens trobem amb un motor que pràcticament empeny tan punt surt del ralentí. Dins la ciutat ens movem amb facilitat gràcies a les seves mides compactes i el poder a baixes revolucions, tot i que hereta l’escàs angle de gir de la S1000RR. L’entrega de potència resulta lineal, un dinamisme que ens permetrà conduir amb soltesa en qualsevol escenari. Ara bé, a partir de 7.000 rpm s’obre la caixa dels trons i exhibeix el seu esperit esportiu ja que el motor empeny amb una força inusitada.

BMW_4El dinamisme de la part cicle és impecable. L’estabilitat esdevé superba tant en els angles tancats com en els revolts ràpids d’autopista. La direcció és precisa i en trams sinuosos es mostra molt àgil. Fins i tot en vies ràpides la protecció aerodinàmica és superior al que esperàvem. El motor és tota una garantia, tant si rodem tranquil·lament en una carretera secundària com si anem per feina i fins i tot ens atrevim a entrar en un circuit. Això sí, al principi ens haurem d’acostumar una mica al tacte del frens, un mica brusc, però en cas de necessitar-ho disposa d’ABS. Per si no n’hi hagués prou, les ajudes electròniques són part del seu valor afegit. De sèrie disposa de dos modes de conducció: Road i Rain (aquí la potència baixa fins a 136 CV) i, a més, control de tracció ASC. Com a opció, BMW proposa el paquet Sport, amb dos altres modes de conducció (Dynamic i Dynamic pro), control dinàmic de tracció (amb inclinòmetre), control de creuer i quickshifter (canvi semiautomàtic) per 961,73 euros, i el paquet Dinàmic amb control dinàmic de suspensió DDC, punys calefactables, intermitents de LED i la quilla del mateix color que la resta de la carrosseria (1.107,83 euros).

BMW_3Per tot plegat, aquesta és una naked de referència i fins i tot el preu resulta interessant perquè amb 13.750 euros inclou l’ABS, l’ASC i els modes de conducció. I ja sabeu que BMW ofereix una llarga llista d’accessoris, com ara l’Akrapovic, i d’equipament, del que en formen part el casc Race o la indumentària de cuir Sport.

 

 

Ens ha agradat

Dinamisme

Prestacions

Electrònica

Equipament

Milloraríem

Tacte del fre

Maneta de l’embragatge no regulable

Fitxa tècnica

Motor: 4 cilindres, 999cc, 4 temps, 16 vàlvules

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 160 CV a 11.000 rpm

Parell màxim: 111 Nm a 9.250 rpm

Altura del seient: 814 mm

Distància entre eixos: 1.439 mm

Pneumàtic davanter: 120/70 17

Pneumàtic posterior: 190/55 17

Dipòsit gasolina: 17,5 litres

Pes en marxa: 207 quilos

Preu: 13.750 euros

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *