Home Actualitat BMW Sèrie 2 Active Tourer: Un nou capítol
BMW Sèrie 2 Active Tourer: Un nou capítol

BMW Sèrie 2 Active Tourer: Un nou capítol

0
0

BMW entra en el competit mercat dels monovolums compactes amb el Sèrie 2 Active Tourer, el primer model de tracció davantera de la marca alemanya. Ni que fos amb aquests dos arguments n’hi hauria prou per validar el titular. Però n’hi ha més, com ara el replantejament de l’equipament de sèrie, més ben dotat i que fa estalviar diners en elements opcionals.

XP90156315_highRes

Text: Josep Casanovas | Fotos: BMW

Pot molt ben ser que després d’haver llegit les primeres línies d’aquesta presentació de l’Active Tourer us hagueu fet algunes preguntes, més encara si sou bons coneixedors de la història i tradició de la marca de Munic. Si n’hi ha alguna d’aquestes, us donem la resposta. 

XP90156610_highResUn monovolum compacte de BMW? Sí, però això no ens hauria d’estranyar gens ni mica sabent l’èxit que té a Europa aquest tipus de vehicle. I que dins el complet assortiment actual hi hagi algun altre model premium no fa més que enriquir l’oferta; benvingut sigui, doncs. A més, si en el seu dia BMW va decidir innovar en passar de les berlines als SUV de les sèries X, apostar per la Sèrie 1, utilitzar la fibra de carboni o començar a explorar el terreny dels elèctrics amb els sofisticats i3 i i8, per què no havia de ser possible un monovolum?

 

X90156409_highResUn BMW amb tracció davantera? I tant que sí. Pensem que altres marques -també alemanyes- van decidir en el seu moment anar més enllà de la propulsió a l’eix posterior. Decisió que en el Sèrie 2 Active Tourer és absolutament lògica per aconseguir més amplitud tant dins l’habitacle com al maleter, en no requerir tot el sistema de transmissió cap a les rodes del darrere, que en major o menor mesura sempre interfereix. També cal dir que més endavant hi haurà versions del Active Tourer amb el sistema de tracció total xDrive, però degudament modificat per tal que ocupi el menor espai possible.

 

BMW Active TourerI això de l’equipament més ben dotat, què vol dir? Doncs senzillament, que BMW ho vol posar fàcil al client de l’Active Tourer, simplificar i que no hagi de recórrer tant a les opcions. Per això ha estructurat la gamma d’aquest model en cinc nivells d’equipament agafant com a referències la funcionalitat, el confort i la seguretat, i amb un escalat de preus segons el que porten de sèrie. Us direm que des del més bàsic es disposa de trucada automàtica d’emergència en cas d’accident, climatitzador dual i obertura elèctrica de la porta del maleter. I que el segon nivell, Advantage, hi afegeix llums de LEDs (per a BMW els de xenó ja comencen a ser cosa del passat) i control de creuer amb funció de frenada automàtica. D’aquí les previsions que aquest nivell acapari el 90% de les vendes del Active Tourer. Per damunt n’hi ha tres més: Sport, Luxury i M-Sport. I qui vulgui opcions, no ho dubteu, quedarà ben servit. Recomanem el paquet Driving Assistant, que comprèn l’avís de pèrdua de trajectòria, advertiment de risc de topada amb fre automàtic (també en el cas de vianants), assistent de llum de carretera i detecció dels límits de velocitat.

BMW Active TourerManté l’estil propi de la marca? Absolutament. Tant si se’l mira des de davant, com de costat o del darrere, és un autèntic BMW.   I tan punt entrem dins l’habitacle, tres quarts del mateix. Bonic, molt bonic, modern i de bon gust. Amb bon sentit pràctic i molt espaiós en relació amb la llargada del cotxe, per sota dels quatre metres i mig. La banqueta posterior té configuració 40:20:40, cadascuna de les tres parts amb 13 centímetres de desplaçament longitudinal i respatller reclinable.   El maleter, amb doble fons, ofereix un volum de càrrega entre 468 i 1.510 litres, segons configuracions.

 

XP90156466_highResI dels motors, què hi ha? Amb tanta innovació, la pregunta és lògica. Els tres amb què l’Active Tourer arriba al mercat (vegeu la fitxa tècnica) són nous i optimitzen la tecnologia Efficient Dynamics. I per primera vegada en un BMW en trobareu de 3 cilindres, en concret el del 218i, combinable amb canvi manual o automàtic, ambdós de sis marxes. També són de nova generació, i igualment amb components fets amb materials fins ara inèdits, el del 225i, aquest només amb transmissió automàtica de vuit marxes, i el dièsel 218d, en el que es pot triar entre canvi manual de sis marxes o automàtic de vuit. Tots són d’injecció directa, sobrealimentats i amb uns quants elements en comú per simplificar i estalviar costos. I si no hi ha cap d’aquests propulsors que s’ajusti a les vostres preferències, n’hi ha tres més, el 220i de gasolina i els dièsel 216d (tres cilindres) i 220d.

BMW Active TourerQuines sensacions dóna al conductor? Resposta fàcil. D’igual manera que abans us hem dit que estèticament i en estil és un autèntic BMW, la genètica també se li nota en carretera. Com no podria ser d’altre manera, el comportament és d’allò més dinàmic, com si entre mans tinguéssim el volant d’un turisme. Hem conduit el 218d en carretera de corbes i autovia, i el tacte general del cotxe ens ha semblat impecable. Fins i tot en les corbes llargues i ràpides de l’autovia la sensació és com de conduir un tracció al darrere; BMW també l’ha ben encertat en aquest punt. I si hi ha algú que considera que la suspensió és un pèl tova en traçats sinuosos, el comentari a fer és que aquest és un cotxe dirigit a un tipus de públic molt ampli, en especial les famílies joves amb fills petits i els que están a punt de jubilar-se. Per a qui prefereixi més rigidesa sobre l’asfalt la solució és tan senzilla com anar directament al M-Sport.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *