Home Actualitat BMW Sèrie 2 Coupé: Molt més per poc més
BMW Sèrie 2 Coupé:  Molt més per poc més

BMW Sèrie 2 Coupé: Molt més per poc més

0
0

Si repassem la història de BMW i ens en anem a pràcticament 50 anys enrere, comprovarem que un dels models més valuosos de la marca va ser el 2002. Mig segle després, el número 2 es disposa a deixar empremta altre vegada amb l’entrada en escena del Sèrie 2 Coupé, que relleva el seu homònim de la Sèrie 1 i al que millora en tots els aspectes a canvi de pagar ben poc més.

P90137586

 

 

 

Text: Josep Casanovas | Fotos: BMW

BMW va decidir que siguin els números parells els que identifiquin els seus coupés de tres portes -els autèntics coupés- i reservar els imparells per a les dinàmique si no menys atractives berlines. Una política que l’any passat va iniciar la Sèrie 4 i a la que ara dóna continuïtat la Sèrie 2. Si compareu aquest nou model amb el Sèrie 1 Coupé al que substitueix veureu que el canvi ha sigut del tot encertat. Fixeu-vos en l’aspecte, més fluid si se’l mira de costat i més poderós si se’l contempla de cara. Com li escau a un coupé, el capot d’aquest Sèrie 2 és més llarg, amb la qual cosa l’habitacle queda una mica més cap enrere sense que això suposi pèrdua d’espai interior i contribuint en un repartiment dels pesos perfecte, el 50% per a cada eix.

P90133919

Continuant amb la inevitable comparació entre el Sèrie 1 Coupé, el cotxe que us presentem és 7,2 centímetres més llarg (4,432 metres), casi la meitat dels quals correspon a l’increment de la distància entre eixos, una dada que té a veure amb el que hem comentat abans respecte de l’espai interior. I el maleter també ofereix 20 litres més de volum de càrrega, i arriba als 390. Bé, i ara que ja sabeu alguna cosa de les mides del Sèrie 2, no us sembla també més ample que el model al que relleva? Doncs sí, és així. No és un efecte òptic derivat de l’encertat disseny sinó que la carrosseria és 2,6 centímetres més ampla (en total, 1,774 metres) i les vies han crescut 4,1 cm la del davant i 4,3 la del darrere.

P90137594

Si us agrada el Sèrie 2 Coupé heu de pensar que encara hi ha més arguments convincents en el seu equipament, millor que el del model anterior, i la dotació de seguretat de la que podreu disposar. I des de la vessant dinàmica, per les millores en les suspensions, òptim repartiment de masses i tacte esportiu.

La gamma us dóna molt per elegir: quatre línies d’acabat (Base, Sport, Modern i M Sport), tres motors dièsel -218d, 220d i 225d, amb potències de 143, 184 i 218 CV, respectivament- i dos de gasolina, la 220i de 184 CV i la M235i (l’única amb motor de 6 cilindres), amb 326 CV. Tots aquests propulsors es complementen amb un canvi manual de sis marxes o bé, i com a opció, amb una transmissió automàtica de vuit relacions. I d’aquí a ben poc arribarà una tercera motorització de gasolina, la 228i (245 CV) que igual com les altres dues té la injecció directa i sobrealimentació per turbo, i possibilitat d’elegir entre canvi manual o automàtic.

digital post production: Ole Bunger www.pixoleb.com

Pel que fa als preus, van des dels 29.900 euros del 218d fins els 49.900 del M 235i. Si els comparem amb les versions equivalents del Sèrie 1 Coupé, les diferències arriben com a molt a 1.800 euros (M235i) mentre que en el 220d la xifra a pagar es exactament la mateixa. En definitiva, el que us dèiem en el titular.

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *