Home Actualitat BMW Sèrie 4 Gran Coupé: Valor afegit
BMW Sèrie 4 Gran Coupé: Valor afegit

BMW Sèrie 4 Gran Coupé: Valor afegit

0
0

La tercera variant de la Sèrie 4 de BMW manté de punta a punta el poderós reclam estètic i les dots dinàmiques del model original del Coupé però hi afegeix el superior sentit pràctic que aporten dues portes per banda i una altra per accedir al maleter. Tot això sense que el preu sigui cap condicionant, perquè cada versió del Gran Coupé costa exactament igual que l’equivalent amb carrosseria de dues portes.

XP90151181-highRes

Text: Josep Casanovas | Fotos: BMW

 

 

XP90141780-highResNo busqueu diferències entre els BMW Sèrie 4 Coupé i Gran Coupé en la seva part frontal perquè, simplement, un i l’altre són idèntics. Com també ho són en llargada i amplada (4,638 i 1,825 metres, respectivament), distància entre eixos (2,81 metres) i pràcticament en pes. Si en voleu trobar, de diferències, l’heu de contemplar de costat i veureu que sí, que el Gran Coupé té dues portes per banda. I a qui li agradi filar prim, que prengui mides i constatarà que l’altura del sostre ha augmentat 12 centímetres, la qual cosa també incideix subtilment en la seva curvatura.

 

 

 

XP90151239-highResSi passem a l’interior, exquisit i amb un ampli assortiment de possibilitats de personalització, és evident que qui hi guanya són els ocupants de les places del darrere, que ho tenen molt més bé per entrar i sortir, i disposen d’una mica més d’espai lliure sobre el cap. I si el Coupé és un quatre places, pel Gran Coupé BMW en declara 4+1, la qual cosa vol dir que la configuració de la banqueta posterior és una mica diferent. El maleter també ha crescut i arriba als 480 litres de volum útil (35 més que en el Coupé) i fins a 1.300 litres amb els seients posteriors plegats, bé en partició 60:40 (de sèrie) o bé 40:20:40 (opcional). En definitiva, BMW ha dut a terme una encertada simbiosi entre l’esportivitat del Sèrie 4 Coupé i l’habitabilitat i funcionalitat de la berlina Sèrie 3, seguint camí que en el seu dia va marcar el Sèrie 6 Gran Coupé.

 

XP90151237-highResEl BMW Sèrie 4 Gran Coupé ha arribat als concessionaris  amb un ampli assortiment de motors, tres de gasolina i quatre dièsel, tots amb injecció directa, tecnologia Twin Power Turbo i complint la normativa Euro6. Tots els de gasolina -que tenen com a màxima expressió el 3.0 de sis cilindres del 435i- i els dièsel 418d i 420d venen de sèrie amb canvi manual de sis marxes i opcionalment poden disposar de la més que recomanable transmissió automàtica Steptronic de vuit relacions, que ve a costar uns 2.800 euros i porten de sèrie les dues versions dièsel més potents. I llevat de la 418d, tota la gamma del Sèrie 4 Gran Coupé pot disposar de tracció total xDrive (2.600 euros), de sèrie en la versió 435d. Quant a línies d’equipament n’hi ha quatre: Sport, Luxury, Modern i M Sport.

 

El Sèrie 4 Gran Coupé pot disposar de les diferents funcions que possibilita la tecnologia Connected Drive i de la qual en formen part la pantalla virtual Head-Up Display en color o el sistema de trucada automàtica en cas d’emergència. Tant interessant com això són el sistema de prevenció de col·lisions (Active Protection) o el de llums de carretera adaptatives, independentment si són de xenó o de LEDs, que facilita la màxima visió en conducció nocturna sense enlluernar els altres usuaris de la carretera. Això és només una breu mostra de tot el que ofereix BMW en aquest apartat d’ajudes a la conducció i connectivitat.

 

 

Comportament impecable. Quan BMW ens va presentar el Sèrie 4 Coupé, el setembre del 2o13, ens la va deixar posar a prova en un lloc tan adient com les instal·lacions del INTA, a Torrejón de Ardoz. Amb el Gran Coupé l’experiència va ser diferent, un bon recorregut per autovia amb sectors sinuosos i altres amb ferm un tant boterut. Ben diferent de la intensa experiència que havíem viscut uns mesos abans quan rodant a fons i sense reserves per una anella de velocitat vam certificar l’aplom del Sèrie 4 quan flirteja amb els 200 km/hora i alhora la mínima incidència (gairebé nul·la) dels sorolls de l’aire a tal velocitat. Un sector amb superfície una mica irregular d’aquella mateixa anella ens va donar una referència precisa de l’exemplar efecte de les suspensions (la davantera de tirants amb doble articulació i la posterior, de cinc braços) en extensió i compressió, sense capcineig.

XP90141800-highResJa fora de l’anella de velocitat, corbes en pujada i baixada i amb deliberats canvis de sustentació, per experimentar les respostes dels diferents reglatges (Eco Pro, Confort, Sport i, en segons quins casos, Sport+) que el conductor selecciona prement només un botó. Sí bé en cert moment i en mode Sport l’electrònica pot semblar massa intrusiva, només cal fer un cop d’ull al velocímetre per entendre-ho tot. I és que estem en un circuit tancat i aquesta velocitat seria impensable en carretera. I els frens, excepcionals. Que aquest cotxe és com una joguina és la conclusió a la que s’arriba fent un eslàlom ràpid. Les rodes del davant passen just allà per on el conductor fica l’ull, sense cap moviment estrany de la carrosseria, amb una estabilitat inimaginable i executant com si res tots els canvis de direcció.

 

Aquell va ser un test excepcional que, vistes les gairebé inexistents diferències entre el Sèrie 4 Coupé amb què el vam fer i el Gran Coupé que presentem ara serien perfectament aplicable a aquest. Voleu però que us parlem del recorregut en autovia? Doncs bé, relaxem-nos, premem la tecla Eco Pro i viatgem a bon ritme de creuer amb màxim confort i amb un irrisori consum de combustible.

 

Versions de gasolina: 

420i     184 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 6,4 litres/100 km*. CO2: 149 g/km*.

428i     245 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,6 litres/100 km*. CO2: 154 g/km*.

435i     300 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 8,1 litres/100 km*. CO2: 189 g/km*.

 

Preus: De 39.350 € (420i) a 58.250 € (435i xDrive)

 

Versions de gasoil: 

418d    143 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,6 litres/100 km*. CO2: 121 g/km*.

420d    184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,7 litres/100 km*. CO2: 124 g/km*.

430d    258 CV i 560 Nm. Consum mitjà: 5,1 litres/100 km. CO2: 134 g/km.

435d    313 CV i 630 Nm. Consum mitjà: 5,6 litres/100 km. CO2: 146 g/km.

 

Preus: De 39.950 € (418d) a 60.650 € (435d xDrive)

 

(*) Valors de consum i emissions amb canvi manual i tracció a l’eix posterior.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *