Home Actualitat BMW X6: Expressió de poder
BMW X6: Expressió de poder

BMW X6: Expressió de poder

0
0

Celebrats recentment el 15è aniversari d’existència de la família X de BMW, la marca alemanya acaba de treure al mercat la segona generació del X6, el model que l’any 2008  va trencar convencionalismes en fusionar en un sol cos el múscul i fortalesa dels tot terreny de grans dimensions amb l’esportivitat dels coupé, donant origen a un nou concepte: l’Sports Activity Coupé.

BMW_1

Text: Josep Casanovas | Fotos: BMW

Tot i que BMW manté fidelitat amb la filosofia del model original, aquesta segona generació del X6 la considerem menys radical en el seu aspecte. Contempleu la línia del sostre, més suavitzada, i segur que estareu d’acord en que, sense haver perdut la seva essència esportiva i innata elegància, el conjunt s’adiu més amb el gust d’un sector més ampli del públic. Continuant amb la visió lateral, fixeu-vos en l’obertura, tipus brànquia, que hi ha rere les rodes davanteres. És una de les astúcies aerodinàmiques gràcies a les quals el Cx del nou X6 ha baixat a 0,32 ( el del seu antecessor era de 0,35).

BMW_2El nou X6 manté la forta personalitat tan característica del model original. Ara ha crescut en llargada (3,2 centímetres) i altura (1,2 cm), arribant fins als  4,909 i 1,702 metres, respectivament. L’amplada (1,989 m.) i distància entre eixos (2,933 m.) no varien.

La identitat de la nova creació de la firma bavaresa queda perfectament expressada al frontal, amb el perfil de la X clarament visible en la forma del para-xocs. Tota la gamma del nou X6 equipa de sèrie llums de xenó duals. Opcionalment estan disponibles fars de LED amb orientació automàtica del raig de llum.

El disseny de la part posterior del nou X6 contribueix també a la sensació d’aplom i robustesa que emana d’aquest model. Els grups òptics estan dividits en dues parts i els diodes lluminosos aporten un toc inconfusible enmig de la foscor. Al igual que al davant, un protector dels baixos delimita la part inferior de la carrosseria.

BMW_5_bisEl quadre d’instruments del nou BMW X6 procedeix de la Sèrie 7 i adopta la tecnologia ‘black-panel’, present també en els ‘display’ dels sistemes de climatització i ventilació. La pantalla plana del ‘display’ de control, part del sistema de comandament iDrive inclòs en l’equipament de sèrie, pot ser de fins a 10,25 polzades. Els que es decideixin per la pantalla opcional de funcions múltiples veuran que les informacions i la tonalitat varien segons el mode de conducció elegit mitjançant el selector Driving Experience Control.

La qualitat de l’interior, pròpia de la Sèrie 6 de BMW, ha evolucionat notablement en els materials utilitzats. La nova ubicació del túnel de transmissió ha permès guanyar espai i incrementar el confort de les places posteriors. Pel que fa a possibilitats de personalització, la diversitat arriba a un extrem gairebé inimaginable. Destaquen en especial les línies Pure Extravagance (de marcada exclusivitat), M Performance (eminentment esportiva) o BMW Individual, dirigida als més sibarites.

BMW_4

La porta posterior ve de sèrie amb sistema d’obertura automàtica i dóna accés a un maleter que ha guanyat 10 litres de capacitat en configuració normal i arriba fins als 580 litres. El respatller de la banqueta posterior es pot plegar en 40:20:40 per ampliar la capacitat de càrrega fins a un màxim de 1.525 litres (75 més que en l’anterior X6).

 

Amb garantia ampliada a tres anys, la segona generació del BMW X6 ha arribat al mercat en versions de gasolina xDrive 35i (306 CV i 400 Nm) i xDrive50i (450 CV i 650 Nm), con preus de 74.800 i 99.600 euros, respectivament, i tres dièsel: xDrive 30d (258 CV i 560 Nm), xDrive 40d (313 CV i 630 Nm) i M50d (381 CV i 740 Nm), que costen 75.300, 79.000 i 106.600 euros, respectivament. Totes les motoritzacions, que han guanyat en eficiència per sí mateixes i també amb la millor aerodinàmica i pes més baix del vehicle, van associades a una transmissió automàtica Steptronic de 8 marxes. La versió M50d és el pas previ a l’arribada, anunciada pel mes d’abril, del M X6. Us anticipem que el seu motor 4.4-V8 rendirà 575 CV i que en el llegendari traçat nord del circuit de Nürburgring ha rodat en els mateixos temps de l’anterior generació del M3. El seu preu, 139.900 euros.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *