La Direcció General de Trànsit (DGT) està implementant reformes significatives en l’examen per a l’obtenció del carnet de moto A. Descobreix quines modificacions es realitzaran i com aquests canvis busquen millorar la seguretat dels motoristes a l’Estat.
La DGT creu reconèixer que el problema de la sinistralitat mortal entre els motoristes a l’Estat Espanyol representa el 26% dels accidents mortals; malgrat no arribar al 14% del parc de vehicles. El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha anunciat canvis en l’examen per a l’obtenció del carnet A, amb l’objectiu de millorar la seguretat d’aquest col·lectiu.
Aquests canvis inclouen una major importància a les proves de circulació en trànsit obert per carretera, en detriment de les proves en circuit tancat. Aquesta iniciativa busca avaluar millor els aspirants en un entorn real, ja que el 75% dels sinistres mortals es produeixen a carreteres convencionals.
A més d’aquesta modificació, es planteja una actualització del contingut dels cursos de recuperació de punts, amb un perfil específic per als motoristes. També es preveu una formació obligatòria per als conductors amb permís B i tres anys d’antiguitat que vulguin conduir motos de fins a 125 cm³.
Altres canvis inclouen l’ús obligatori de casc integral i guants homologats en carretera. Encara que no serà obligatori, es recomanarà l’ús de l’airbag per als motoristes que condueixin motocicletes de major cilindrada. Aquest dispositiu pot reduir significativament les lesions en cas d’impacte o caiguda.
La reforma també abasta altres àmbits, com la modernització del Reglament de Circulació per actualitzar el Catàleg de Senyals de Trànsit, que té més de 30 anys. Així mateix, es promourà la modificació dels Reglaments de Conductors, Vehicles i de Circulació per a la regulació del vehicle autònom, amb l’objectiu constant de progressar en matèria de seguretat.