Carlos Sainz: "El Dakar m'ha fet més pacient" | ElMotordeGirona.cat
Home Actualitat Carlos Sainz: “El Dakar m’ha fet un pilot més pacient”
Carlos Sainz: “El Dakar m’ha fet un pilot més pacient”

Carlos Sainz: “El Dakar m’ha fet un pilot més pacient”

0
0
Carlos Sainz i Nani Roma (Foto:  Flavien Duhamel/Red Bull )
Carlos Sainz i Nani Roma (Foto: Flavien Duhamel/Red Bull )

Carlos Sainz competirà aquest cap de setmana a la 33 edició de la Baja Aragón, un ral·li que li permetrà afinar la preparació de cara al Dakar 2017, el seu gran objectiu. El pilot espanyol és el gran favorit al costat de rivals com Nasser Al Attiyah, Nani Roma o Mikko Hirvonen en una prova que va disputar per primera vegada fa gairebé tres dècades.

Tornes a aquest ral·li 28 anys després. Què suposa tornar a competir a l’Estat Espanyol?
Hi ha poques oportunitats de córrer aquí així que sempre és especial i em fa il·lusió. La Baja ens brinda l’oportunitat de fer una carrera de prestigi, amb competència internacional i que personalment em ve de gust.

Com recordes la teva primera participació?
Aquella participació no va tenir res a veure. Va ser una cosa anecdòtica, amb un cotxe (Ford RS200) que no estava adequat per a aquest tipus de carrera. Però va sorgir l’oportunitat de fer-ho al costat de Carmelo Ezpeleta i ens vam embarcar en aquella aventura que va ser molt divertida però amb poques possibilitats d’èxit.

Gran part de l’equip Peugeot està disputant el Silk Way Ral·li. Per què has triat la Baja?
La idea de l’equip era fer les dues proves i a mi em venia més de gust competir a Espanya. A més, veient com és el Dakar en els últims anys, fer aquest ral·li té bastant sentit per preparar-te estratègicament. Si a això li sumes que més endavant faré el ral·li del Marroc, és un complement bastant bo.

El 2017 serà el teu desè Dakar. Com valores aquesta etapa de la teva carrera esportiva?
Sempre he dit que el Dakar és un ‘a més de’ dins de la meva carrera. És una carrera que no et deixa indiferent, o t’agrada o no t’agrada, i en el meu cas des del principi m’ha agradat. També em feia il·lusió ser el primer espanyol a guanyar-la en la categoria de cotxes i ho vaig aconseguir. Sempre que em trobi amb forces, em segueixi venint de gust córrer i sigui competitiu, participaré. Però són decisions que vaig prenent any a any.

A diferència del mundial de ral·lis (WRC), al Dakar us ho jugueu tot a una carta. T’ha afectat com a pilot?
És una altra filosofia de carrera i vaig haver de aprendre-la. Jo sóc molt impacient però aquesta prova et converteix en un pilot més pacient. El fet de ser una carrera tan llarga et fa aprendre a reaccionar i planificar en minuts i no en dècimes de segon i més, aquí saps que tens una única oportunitat, és una carrera, no un campionat i has d’estar a punt per donar el màxim perquè si hi ha una fallada has d’esperar un any.

Què opines del proper recorregut del ral·li?
Aquests últims anys el Dakar ha perdut una mica les etapes fora de pista, de sorra … Els pilots que vam fer les carreres a l’Àfrica i també les primeres a Sud-amèrica trobem a faltar aquest tipus d’etapes.

En quins punts de millora us esteu centrant amb el Peugeot?
Ens hem fixat en detectar i corregir petits errors. No estem en la situació de l’any passat o de 2014, quan vam haver de desenvolupar un cotxe sencer nou, ara és més fàcil. Peugeot és l’actual guanyador i és una satisfacció veure que un cotxe al qual has dedicat molt de temps, funciona.

La Baja Aragón coincideix amb el GP d’Hongria de Fórmula 1. Creus que li pot anar bé a Toro Rosso?
Teòricament els ha de venir millor que altres circuits, però fins que no arribi la crono i la carrera, sóc prudent. L’experiència em diu que de vegades on penses que vas a anar bé, després no passa, però teòricament han de defensar-se.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *