Començava la temporada 2024 de F1 amb la notícia que Lewis Hamilton fitxa per Ferrari. Això i la renovació amb els italians de Charles Leclerc, “Il predestinato”, deixava a Carlos Sainz provisionalment sense cotxe per la temporada 2025. Des d’aquell moment, en les dues curses que ha participat el madrileny, ha fet un podi i ha assolit una victòria en l’últim GP d’Austràlia, reivindicant-se. A més, és l’únic pilot dels no Red Bull que ha guanyat curses.
En les últimes 25 curses, 23 les han guanyat Red Bull, repartides entre Checo Pérez i, sobretot, Max Verstappen. Només hi ha hagut dues victòries que els austríacs no s’han endut. “Hem de ser-hi quan Red Bull falli”, diu sempre Fernando Alonso, i, de moment, l’únic que hi ha sigut és Carlos Sainz. El pilot espanyol, encara de Ferrari, va assolir la primera plaça a Singapur la temporada 2023, on Red Bull no va tenir el millor rendiment i Sainz va fer una gran exhibició d’estratègia deixant-se atrapar per Lando Norris perquè el britànic tingués DRS i es pogués defensar dels Mercedes. Aquest diumenge va aprofitar els problemes de Max Verstappen en la cursa d’Austràlia, i Pérez assegura que hagués guanyat igual sense els problemes del neerlandès perquè era el més fort de la pista.
Ser-hi a Singapur pot ser un cúmul de circumstàncies. Tenir la sort de ser el pilot més fort just en el dia clau que ho has de ser, afers de la competició, una bona sortida i estratègia… Però quan es torna a donar la situació, guanyar de nou, just per davant del teu company d’equip i primer rival, demostra que no és casualitat.
Després d’aquest gran resultat de Carlos Sainz a Oceania, estan sonant rumors d’un possible fitxatge per Red Bull l’any 2025. Tindria tot el sentit del món, per rendiment i perquè és atleta Red Bull. A Alemanya, situen a Fernando Alonso amb els de la beguda energètica, així que li ha sortit un bon rival per optar a la plaça més preuada de la graella. I ja veurem si és per Pérez o Verstappen…
Text: Roger Amores / Fotos: F1