Carlos Sainz gestiona una gran victòria a Singapur

El madrileny finalitza primer després d’una cursa lenta i un cap de setmana ideal

Carlos Sainz ha fet valer la seva primera posició a la pole position amb una bona sortida. El seu company d’equip, Charles Leclerc, ha tingut una reacció inclús millor, guanyant una plaça i situant-se al darrere de Sainz abans del primer revolt. Fernando Alonso ha superat també a Kevin Magnussen, sisè. A la segona volta, Yuki Tsunoda ha abandonat, deixant el seu Alpha Tauri a una escapatòria fora de la pista i provocant una curta bandera groga. Cursa de gestió, amb ritmes molt més lents dels possibles per tal de guardar pneumàtics. Sainz ha buscat des del primer moment tenir a tot el grup junt i liderar amb tot el tren de pilots amb ell.

A la volta 20, Logan Sargeant ha anat llarg al revolt vuit, xocant contra el mur i perdent l’aleró davanter. Ha pogut arribar fins a boxes, però ha sortit el citxe de seguretat. Han parat tots menys els Red Bull de Max Verstappen i Checo Pérez, que portaven gomes dures i no els hi convenia aturar-se. Ferrari ha fet molt mala aturada amb Leclerc, i ha deixat de ser el rival de Sainz, passant el relleu a George Russell. Fernando Alonso ha trepitjat la línia del pit lane i ha rebut una penalització de 5 segons.

La represa ha tingut una nova missió: superar als Red Bull, totalment fora de ritme i posició. En aquesta lluita, durant el 37è gir, Alonso ha tingut problemes per superar a Pérez, i Esteban Ocon ha aprofitat la situació per avançar a l’espanyol. L’asturià ha dit per ràdio que “el cotxe és inconduible”. Volta 44, Ocon s’ha aturat després del primer revolt per un problema mecànic, provocant un cotxe de seguretat virtual. Els dos Mercedes, Russell i Lewis Hamilton, han muntat els pneumàtics mitjans, i Alonso els tous. Els mecànics han tingut molts problemes amb un dels pneumàtics, fent una aturada pràcticament eterna i acabant amb totes les esperances d’Alonso de treure un bon resultat.

Els dos Mercedes remuntant a un ritme estratosfèric gràcies a les gomes noves, amb Russell quart i Hamilton cinquè. Volta ràpida rere volta ràpida, i a la 53 ja són enganxats a Leclerc lluitant pel podi. Al segon intent i en el mateix gir, Russell ja s’ha col·locat per davant del de Mònaco; torn per Hamilton. El britànic ho ha fet a la següent volta. Des de Ferrari, a 7 voltes del final, amb la calculadora a la mà per saber si els Mercedes arribaran al capdavant amb Sainz.

Voltes eternes per Carlos Sainz i tot l’equip de Ferrari, que miren de reüll el retrovisor. La gran esperança: que Norris vengui molt cara la segona plaça. A 4 voltes del final, els Mercedes ja han arribat. Sainz ha baixat el ritme per donar DRS a Norris i ajudar-lo a lluitar amb els Mercedes. Primer intent de Russell, que queda en res gràcies a una bona defensa de Norris a 3 voltes del final.

Última volta trepidant, amb George Russell que s’ha anat llarg després de tocar amb el mur i s’ha estavellat frontalment al revolt, quedant fora de la cursa. Carlos Sainz i Lando Norris que han lluitat per la seva plaça amb èxit, primer i segon respectivament. Lewis Hamilton ha finalitzat tercer. Verstappen ha acabat cinquè. Fernando Alonso ha acabat últim.

Text: Roger Amores / Foto: Carlos Sainz

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Nou Honda CR-V, ara amb dues opcions motrius electrificades

Nou Honda CR-V, ara amb dues opcions motrius electrificades

I a més, en aquesta nova generació estarà disponible amb un sistema completament

Posterior
Jorge Prado i el mundial d’una família

Jorge Prado i el mundial d’una família

El gallec esdevé el primer espanyol de la història en guanyar el títol de MXGP

També et pot interessar
Total
0
Share