Carlos Sainz va finalitzar segon el primer test de pretemporada a Abu Dhabi, només per darrere del seu excompany d’equip a Ferrari Charles Leclerc, a 0,125 segons, i per davant de pilots amb cotxes molt millors com Lando Norris, Oscar Piastri o George Russell. El madrileny va fer volar el seu nou Williams FW46 en l’estrena amb el nou equip, demostrant que li podrà treure més suc de l’esperat. És veritat que en els tests de pretemporada no se sap quina és l’estratègia que segueix cada formació ni quines gomes es munten, però Sainz va ser el líder de la classificació durant cinc hores amb el novè prototip de la graella, tal com demostra el mundial de constructors.

La primera jornada de Sainz a Williams va ser frenètica. El pilot espanyol va registrar 146 voltes, sense passar per l’hospitality a descansar o menjar. Des del primer moment es va mostrar molt competitiu a una volta, però, malgrat que va tenir un bon ritme de cursa, les mancances del monoplaça es van fer evidents en aquest aspecte en comparació amb el Ferrari. El conjunt de Grove sap que li ha tocat la loteria amb el pilot que gaudiran les pròximes temporades, molt per sobre del nivell del seu prototip, i des del primer moment li van fer cas en els settings i van seguir el seu criteri.
Malgrat el rendiment impactant en la primera presa de contacte de Sainz amb Williams, els seus rivals i excompanys d’equip Charles Leclerc i Lando Norris no s’han mostrat impressionants, precisament perquè saben quines són les seves capacitats. “Norris i jo som les persones indicades per a parlar de Sainz, i té un talent increïble. M’ha ajudat a millorar en diferents àrees, i si algun dia som campions, en part serà gràcies a ell. Definitivament, mereix estar en un equip de primer nivell”, explicava Il Predestinato, amb qui han compartit box en la formació del Cavallino Rampante.

Per l’altra banda, Lando Norris explicava els motius que han portat Sainz a córrer per a un equip de segon nivell. “Mereix lluitar per victòries i campionats. És una pena que perdi aquesta oportunitat, però no ho fa perquè no tingui la velocitat o la capacitat. Ho fa perquè el nom més important de la F1 vol el seu seient”, reflexionava el britànic de McLaren, referint-se a Lewis Hamilton. En tot cas, s’haurà d’adaptar a aquesta nova realitat i treure’n el màxim suc.
Text: Roger Amores / Fotos: F1