Carlos Sainz està allargant més de l’esperat el procés de la decisió sobre el seu futur. En un primer moment, com és lògic, estava esperant els moviments de Red Bull i Mercedes per a optar al millor volant per a la temporada 2025. Un cop aclarits aquests dos casos, amb Mercedes que, si no hi ha cap canvi d’última hora, apostarà pel jove Andrea Kimi Antonelli, Sainz hauria de tenir una determinació clara, però no és així. Aquesta situació ha encallat el futur de la resta de pilots de la graella, i fins que el madrileny no decideixi, no iniciarà la reacció en cadena de la resta d’actors principals.

“Carlos és el tap de l’ampolla. Molts pilots estan esperant que es mogui. Llavors cauran totes les altres pedres. Aquesta és la veritat”, declara Kevin Magnussen en la prèvia del GP d’Espanya al Circuit de Barcelona – Catalunya. Per l’altra banda, Sainz assegura que “decidiré aviat”, i reconeix que ho han estat parlant amb el seu equip personal, però que des del GP del Canadà “no hem tingut temps per seure i prendre la decisió”. S’esperava que donés una resposta abans d’aquest cap de setmana per a poder fer l’anunci oficial en el GP de casa, però finalment no serà així.

Actualment, Carlos Sainz té dues carpetes sobre la taula. La primera i més evident, és el binomi Sauber – Audi. Aquesta és l’opció que més atrau a Sainz, ja que la seva família té molt bona relació amb la marca alemanya després que el seu pare guanyés el Dakar 2024 amb l’Audi RS Q e-tron. No obstant això, per arribar a treballar amb Audi, s’hauria d’esperar al 2026, quan entren a la competició, és a dir, firmar per a més d’un any, fet que no acaba de convèncer el pilot. “Ningú sap quins equips seran forts el 2026. És una pura loteria. S’ha de tenir perspectiva de futur, per això estic tardant tant”, relatava el madrileny.
Davant d’aquest escenari, apareix Williams. Els britànics li oferirien a Sainz un contracte que no el vinculés amb ells pel 2026, donant-li la possibilitat que pogués aprofitar qualsevol oportunitat de mercat. A més, Williams tindrà una unitat de potència segura com és Mercedes l’any 2026, fet que els situa en bon lloc. Ara mateix, només tenen un problema de pes que han de solucionar per a tenir un cotxe competitiu. Segurament, l’oferta econòmica no seria de la magnitud de la d’Audi, però esportivament s’adapta més a les voluntats del pilot espanyol.
En tot cas, des de diversos mitjans s’està tornant a parlar d’una sortida de Max Verstappen de Red Bull, però que la decisió no seria fins a final de temporada. Mercedes seria el gran beneficiat, però deixarien a Andrea Kimi Antonelli sense plaça. Malgrat això, és difícil imaginar-se un canvi de guió tan dràstic.
Text: Roger Amores / Fotos: F1