El divendres 3 de gener comença el Rally Dakar 2025 amb el pròleg a Bisha, l’Aràbia Saudita. Com sempre, en la llista de participants hi ha grans noms i diversos favorits, però, en el ral·li raid més difícil del món, no hi ha prediccions que valguin. Un d’aquests grans noms que arriba a la competició amb moltes ganes és Carlos Sainz, el vigent campió del trofeu Touareg, qui posarà a prova la seva nova vinculació amb Ford, fabricant amb qui va debutar en el World Rally Championship l’any 1987. Malgrat ser el debut oficial de la marca estatunidenca en el Dakar, el veterà pilot madrileny creu que té un bon cotxe per a competir.
Sainz ja va aconseguir la primera victòria d’etapa amb el seu nou Ford Raptor T1+ en el Ral·li del Marroc. “Ha estat emocionant guanyar de nou amb Malcolm i Ford. No ens podem conformar a guanyar alguna etapa, hem d’aspirar a guanyar proves. No hem de deixar-nos portar per l’eufòria, sinó continuar fent passos endavant, continuar progressant. Guanyar per primera vegada amb un cotxe que acaba de debutar, representa moltes coses. El Raptor té una bona base que s’ha treballat en la direcció correcta”, declarava un Carlos Sainz satisfet, però no confiat. Tornarà a treballar amb Malcolm Wilson, propietari d’M-Sport, de qui ja va ser el primer pilot oficial de la seva carrera l’any 1987.
Un dels encarregats d’aquesta “direcció correcta” que ha agafat el Ford Raptor T1+ és Nani Roma, qui ha posat al límit el prototip durant més de 6.000 hores de tests. El català va fabricar uns salts per a aterrar amb les rodes davanteres i posar a prova la transmissió. Mike Norton, responsable del programa Ford Performance off road, li va agafar per sorpresa un mètode tan agressiu, però els ha servit per a trobar elements a millorar i avançar possibles imprevistos durant el Dakar. A més, els resultats han sigut positius, amb Roma guanyant la Baixa d’Hongria. El català avança que el prototip “funciona en global meravellosament bé”.
Malgrat que mai ha guanyat un Dakar en la seva temporada de debut amb una marca, ja que amb Volkswagen va tardar cinc anys, amb Audi i Peugeot tres i amb Mini dos, Carlos Sainz encara l’edició d’enguany “com a tots en els quals he corregut, amb la intenció de guanyar”. Sembla que el rendiment de Ford comparat amb la resta de rivals està bastant igualat, així que tot pot decidir-se per detalls.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool