Home Actualitat Carlos Wang (director de màrqueting de Kymco Motor España): “La perspectiva de com acabarà l’any és molt optimista”
Carlos Wang (director de màrqueting de Kymco Motor España):  “La perspectiva de com acabarà l’any és molt optimista”

Carlos Wang (director de màrqueting de Kymco Motor España): “La perspectiva de com acabarà l’any és molt optimista”

0
0

Carlos Wang coneix com ningú el que es cou en el mercat estatal de les dues rodes. Tot i que refusa qualsevol protagonisme, és seu l’èxit que Kymco celebri els seus 20 anys a Espanya situada com la millor marca d’escúters al país. I parlar amb una persona que té les idees clares i les sap expressar sempre és un plaer.

1MKP0474

Text: Sergi Mejías | Fotos: Kymco

Quin balanç fa del sector de les dues rodes a Espanya durant aquest any 2015?

“Els tres primers mesos de l’any han sigut molt positius. En certa manera sorprenen les dades del febrer, perquè hi va haver un factor climatològic molt complicat. Febrer ha crescut en relació a l’any passat, que ja venia en creixement, i ho ha fet amb un factor en contra com és la climatologia adversa, així que és una dada molt positiva. Le perspectiva de com acabarà l’any és molt optimista.”

En particular, com li ha anat a Kymco?

L’any 2014 ens va anar molt bé. Vam tancar un any excepcional amb un creixement d’un 34% sobre 2013, que ja va ser un bon any. En el mercat total de les dues rodes van acabar un altre any com la segona marca, i per primera vegada en la nostra història vam finalitzar com la primera marca en el segment dels escúters, amb un 21,33% d’un segment que representa el 68,69% del total del mercat.”

Quin paper juga Barcelona per a vostès?

Fonamental. En primer lloc, perquè és el 22% del mercat total. És el primer mercat més important. Representa el doble del segon mercat, que és Madrid, i quatre vegades més que el tercer, Màlaga. Qualsevol marca que estigui ben implantada en el mercat de Barcelona es pot oblidar de la suma de 12 o 13 províncies. A Barcelona hem tingut un creixement molt important. Hem tornat a tancar com la segona marca en el sector i l’any passat va aportar el gran percentatge d’aquest 34% que hem tingut”.

Estan negociant alguna mesura amb l’Administració per millorar l’escenari de la moto al país?

“Al respecte de les administracions públiques ens focalitzem en dos aspectes principals. El carnet, perquè continua sent el marc regulador que més restringeix l’accés als nostres vehicles. No parlo de la convalidació, que porta més de deu anys en vigor, sinó de l’accés a partir dels 24 anys al carnet A, que es contempla en l’àmbit europeu i a Espanya no s’ha implantat i és una cosa que estem demanant a l’Administració Pública. Això alleugeriria l’accés, que és un coll d’ampolla molt estret perquè no veiem un creixement significatiu de l’A2, per la qual cosa les motos de més de 125 cc tenen en aquest punt el seu fre.”

1MKP0464I el segon?

L’altre aspecte important és el tema fiscal. No és just que depenent de quina sigui la franja del mercat s’arribi a pagar per damunt del 40% del preu en impostos. No hi ha comparativa ni aproximació amb la resta de països europeus. I això també frena.”

Què opina dels escúters elèctrics?

“Que són una realitat. No només són del futur sinó que no hi ha cap de les principals marques del mercat que no n’estigui desenvolupant algun model. Això no vol dir que el comercialitzem o no a Espanya per un tema de volum comercial. Crec que aquí tenim una qüestió important a tenir en compte. Si ens remuntem a dades de matriculacions dels últims anys, el 75% de les matriculacions emergeixen del canal empresa o lloguer. Això significa que en l’ús particular no està implantat. I crec que no està implantat per falta d’infrastructures. Una moto elèctrica té menor autonomia i prestacions. Si no hi ha una clara infrastructura amb punts de càrrega, queda limitada la seva capacitat de ser una alternativa com a transport.”

Tenen en cartera algun altre projecte de col·laboració com el que realitzen amb BMW i Kawasaki?

“No en tinc informació, perquè això ens arriba tard. Amb Kawasaki és el que hi ha ara mateix i amb BMW segueix sent el motor de l’escúter i el de combustió del i3”.

Han renunciat a les motocicletes per fabricar només escúters?

“Que ja sàpiga no hi ha en dos o tres anys cap projecte al respecte. Kymco s’ha especialitzat en mobilitat urbana i personal, i en aquest segment a nivell global no ens interessa per global.”

Kymco Moto España celebra enguany el seu 20è aniversari. Com els ha anat fons ara?

“Ha sigut un recorregut molt difícil però apassionant. Cap altre país europeu ha patit la crisi com nosaltres. Ha sigut difícil perquè els últims set anys hem viscut el mínim històric, retrocedint 40 anys en els nivells de matriculacions. Però dic apassionant perquè el camí no l’hem fet sols. L’hem fet amb els nostres concessionaris, hem posat moltes coses damunt la taula, mesures per poder afrontar la crisi, i de la mà de les nostres concessions ho hem afrontat d’una forma… no diré exemplar perquè em sembla presumptuós, però sí d’una forma molt digna. El mèrit està en la constància i el sacrifici de la xarxa de concessionaris.”

I ara regalen l’assegurança a tot risc.

Durant aquest any tot gira entorn de la campanya ‘Assegurança a Tot Risc 2015’. Portem deu anys amb la campanya ‘assegurança inclosa’ amb la companyia Allianz. I d’alguna manera, per celebrar aquests deu anys, hem llançat una pòlissa especial, que de fet no existeix a la cartera de la mateixa companyia i s’ha creat per a Kymco. Amb els deus anys amb aquesta pòlissa hi ha un registre molt exhaustiu dels nostres clients i reflecteix que el comportament de la freqüència d’accidents és molt bo i anima a llançar quelcom així. Crec que és un missatge molt positiu per al mercat.”

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *