Catalunya tampoc serà en el Mundial de Ral·lis del 2024

El RallyRACC Catalunya – Costa Daurada cau per segon any consecutiu del calendari

El RallyRACC Catalunya – Costa Daurada ha celebrat aquesta setmana la seva 58a edició a les comarques de Tarragona. Durant 31 edicions, el ral·li català ha sigut cita del World Rally Championship, i només havia fallat en dues ocasions des del 1991. El primer cop va ser el 2020 per rotació, una norma que va imposar la FIA. La segona vegada ha sigut aquest any, que el promotor no ha renovat el contracte per “una raó estratègica”. S’esperava que, pel 2024, el ral·li tornés a les terres catalanes, però, de nou, ha sigut exclòs en el calendari provisional. Així doncs, Catalunya acollirà un any més una prova puntuable del S-CER, el Super Campionat d’Espanya de Ral·lis, però no el WRC.

Si el que de marca el calendari provisional s’acaba confirmant, seria la tercera absència en quatre anys del ral·li organitzat per RACC en el mundial, fet que en comprometria el seu futur. Manuel Aviñó, president de la Federació Espanyola d’Automobilisme, ha mostrat la seva decepció per aquesta decisió. “Lamentablement, s’imposa el millor postor i passa a un segon pla la qualitat”, ha declarat Aviñó, per després dir que no és “bo per Espanya”. Les millores instaurades els últims anys per l’Automòbil Club semblen no haver tingut efecte. No obstant això, el president no ha perdut l’esperança i ha avisat que han d’estar preparats “per si ens tornen a trucar”. Per l’altra banda, Jordi Barrabés, director esportiu del RACC, no ha descartat que Catalunya hagi sortit del Mundial per sempre. “Què passarà en el futur no ho tenim sobre la taula ara mateix, tot depèn del promotor”, ha conclòs.

Aquesta és una mala notícia pel país, ja que la cita del mundial del RallyRACC Catalunya – Costa Daurada aportava una gran afluència de gent. Segons La Vanguardia, les xifres estan al voltant dels 190.000 espectadors, amb el 15% d’aquests provinents de l’estranger, 7.200 convidats i 600 periodistes provinents de 25 països. A més, era la punta del trident dels tres mundials del món del motor celebrats a Catalunya: WRC, F1 i MotoGP. Hi ha rumors que, a partir del 2026, la F1 també abandonaria les terres catalanes, any quan el Circuit de Catalunya se li acaba el contracte amb la FIA, i que Madrid passaria a ser la nova seu espanyola en el campionat.

En tot cas, Catalunya ha destacat sempre per ser una de les capitals del món del motor, per no dir el territori més important, amb pilots històrics a escala mundial com Àlex Crivillé, Toni Bou, Laia Sanz o Marc Márquez, entre molts altres, i l’absència de mundials és una molt mala notícia.

Text: Roger Amores / Foto: Bruno Penas

Total
0
Shares
Anterior
Victòria de Verstappen i Sainz entra al podi per la desqualificació de Hamilton

Victòria de Verstappen i Sainz entra al podi per la desqualificació de Hamilton

L'holandès torna a guanyar en una cursa on Alonso va abandonar

Posterior
Dotze anys sense Marco Simoncelli: la figura de ‘SuperSIC’ i la creació de la VR46 Academy

Dotze anys sense Marco Simoncelli: la figura de ‘SuperSIC’ i la creació de la VR46 Academy

Recordem anècdotes de l'italià que estava destinat a ser una estrella

També et pot interessar
Total
0
Share