Centro Porsche Girona presenta el nou Taycan 100% elèctric

El passat dijous 27 de febrer Centro Porsche Girona va presentar el nou Porsche Taycan a les seves instal·lacions de Salt. L’acte es realitzava al mateix temps a tots els concessionaris de l’estat espanyol. Les instal·lacions de Centro Porsche Girona es van omplir d’amics i clients que volien veure per primera vegada l’esperat model de la marca alemanya, 100% elèctric que, segons paraules de Rosa Isern, gerent de Centro Porsche Girona, revolucionarà una nova era. Una era elèctrica, un futur sostenible i Porsche aposta no només per instal·lar punts de càrrega a hotels i restaurants, com ja està fent a la província de Girona, sino que vol anar més enllà i vol encapçalar, juntament amb altres grups automobilístics, la construcció d’electrineres, amb l’ajuda de les institucions, per tal que aquest canvi sigui real, per entrar de ple en aquesta nova era.

L’acte va estar amenitzat en tot moment per un DJ i la posada en escena del descobriment del nou Taycan va ser espectacular amb un joc de llums i làsers que va deixar el nombrós públic assistent bocabadat. El nou Taycan va estar acompanyat en tot moment d’un cotxe de cada model que té fins ara Porsche. A la pantalla, instal·lada al mig del concessionari, es va poder veure les característiques més importants del Taycan, així com els parlaments dels responsables de Porsche Ibérica i de la mateixa Rosa Isern.

Porsche Taycan

El Porsche Taycan és un cotxe esportiu. Això ha de quedar clar. Elèctric sí, però esportiu, amb unes altíssimes prestacions, que en la seva versió Turbo S és capaç de fer el 0 a 100 km/h en 2,8 segons amb 625 CV de potència. Impressionant!. Una autonomia WLTP que arriba als 450 km i un comportament capaç d’arrencar un somriure al conductor més escèptic amb els cotxes elèctrics. És un cotxe que canvia tots els conceptes establerts. És un cotxe que marca una nova era. Té una llargada de 4,96 metres, només 9 centímetres més curt que un Porsche Panamera. No obstant això, té unes proporcions molt més estilitzades. Al tenir la seva bateria d’alt voltatge situada sota l’habitacle, i comptar amb motors elèctrics molt compactes, Porsche ha pogut reduir la seva altura fins als 1,38 metres, la qual cosa fa que sembli una barreja entre un Panamera i l’icònic 911. De fet el seu disseny està inspirat en el dels primers Porsche 911. La instrumentació és una pantalla corbada completament digital de 16,8 “, i en la consola central se situa un sistema d’infotainment de nova generació. A més d’una pantalla central de 10,9 polzades, el copilot pot gaudir d’una altra pantalla idèntica davant del seu seient, d’idèntica funcionalitat, a excepció de les funcions de conducció.

El Porsche Taycan té dos motors elèctrics, tracció total permanent i una bateria d’idèntica capacitat. Comencem per la bateria, de 93,4 kWh de capacitat total i 84 kWh de capacitat utilitzable. Pesa 650 quilos i funciona a una tensió de 800 volts. Aquesta bateria atorga al Porsche Taycan Turbo una autonomia WLTP de fins a 450 km, i al Porsche Taycan Turbo S una autonomia WLTP màxima de 412 km. És compatible amb sistemes de recàrrega ultra-ràpida de 800 volts i fins a 270 kW de potència. En una xarxa de recàrrega d’alta potència, usant una presa de corrent Combo CCS 2 de corrent continu, és capaç de passar d’un 5% al 80% de càrrega en només 22,5 minuts. El cotxe és capaç de recarregar les seves bateries a potències màximes de 270 kW, per no sobrecarregar la bateria. Amb la xarxa Ionity, en 5 minuts endollat el cotxe és capaç de recuperar fins a 100 km WLTP d’autonomia. Amb un wallbox domèstic d’11 kW, la bateria es recarregarà en unes 6-8 hores. La bateria d’alt voltatge té 8 anys o 160.000 km de garantia i està refrigerada per líquid, a l’igual que els dos motors elèctrics del cotxe. A més es pot programar la recàrrega, i fins i tot controlar-la des d’una aplicació de telèfon.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
El nou superesportiu de Maserati es dirà MC20

El nou superesportiu de Maserati es dirà MC20

El nou Superesportiu de Maserati es dirà MC20

Posterior
Volvo XC40: Una alenada d’aire fresc
Volvo XC40

Volvo XC40: Una alenada d’aire fresc

Aquest és el Volvo XC40

També et pot interessar
Total
0
Share