Checo Pérez és a la corda fluixa

El mal rendiment del mexicà l’ha posat en dubte a Red Bull
Checo Pérez a Silverstone. // Getty Images / Red Bull Content Pool
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Red Bull ja no és el cotxe dominant que havia sigut les últimes temporades. El creixement de marques com Mercedes, Ferrari o, sobretot, McLaren han posat als austríacs contra les cordes, i ja no els serveix amb només Max Verstappen per a ser campions de constructors. Amb aquest escenari, Checo Pérez, amb un rendiment que deixa molt a desitjar les últimes setmanes, és a la corda fluixa i, malgrat la seva recent renovació, no es descarta que s’activin unes clàusules que permeten a l’equip rescindir el contracte en cas de mal rendiment.

Checo Pérez parlant amb l’equip a Silverstone. // Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

Després de la seva dissetena plaça a Silverstone, Pérez es troba dissetè del mundial amb 118 punts, per sota dels dos Ferrari i els dos McLaren. En les últimes cinc curses ha sumat només 11 punts, una xifra absolutament insuficient de cara als dirigents de Red Bull. Arribats a la meitat del calendari, Red Bull encara té 71 i 78 punts d’avantatge sobre Ferrari i McLaren en el mundial de constructors, però és que en les últimes cinc cites n’han perdut 37 respecte a Mercedes i 35 respecte a McLaren, i han començat a sonar les alarmes a Milton Keynes. No volen deixar a Verstappen sol contra les tres marques perseguidores, i demanaran molt més al seu company.

Checo Pérez i Max Verstappen a Silverstone. // Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

Fa un mes, el quatre de juny, Checo Pérez va renovar amb Red Bull fins al 2026, i semblava que es tancava el debat sobre el mexicà, però no és així. En aquest contracte es van incloure unes clàusules pel rendiment que permetien a l’escuderia rescindir el contracte en cas d’incomplir-se. Helmut Marko i Christian Horner van voler especificar que Pérez havia d’arribar a l’aturada d’estiu per sota dels 100 punts de diferència de Max Verstappen. En el moment que va firmar, la distància era de 62 punts, i quatre curses més tard és de 137. Té dues curses per a remuntar-li aquests 37 punts al seu company, fet que sembla poc probable. Té el seu futur en les mans dels dirigents.

El nom que sona amb més força és el de Daniel Ricciardo. Malgrat que, dels dos pilots de Racing Bull, Yuki Tsunoda és el que ha tingut un millor rendiment, Helmut Marko creu que el pilot australià seria una opció més interessant com a solució a curt termini, a qui no demanarien grans resultats, sinó regularitat sumant punts. Igualment, Tsunoda té el seu futur assegurat en la segona formació de Red Bull per a la temporada vinent. Si això passés, Liam Lawson podria passar a ocupar el volant de Ricciardo.

Daniel Ricciardo a Silverstone. // Patrik Lundin / Red Bull Content Pool

En tot cas, encara queden dues curses per saber el desenllaç d’aquesta situació, i Red Bull encara no té la certesa de la continuació del seu pilot franquícia, Max Verstappen, per a la pròxima temporada. Serà un estiu mogut.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Hamilton li ensenya el camí a Márquez

Hamilton li ensenya el camí a Márquez

El britànic va tornar a guanyar 945 després a Silverstone, pròxima cita de

Posterior
Hyundai INSTER: El SUV elèctric que redefineix el segment A

Hyundai INSTER: El SUV elèctric que redefineix el segment A

El Hyundai INSTER és més que un SUV elèctric, és una declaració d’intencions en

També et pot interessar
Total
0
Share