El Citroën AMI és una simpàtica i intel·ligent solució de mobilitat elèctrica principalment ideada per a entorns urbans que pot ser conduïda des dels quinze anys.
Que no és un cotxe. El van repetir fins a la sacietat i així és. No és un cotxe i es pot dir que es queda per sota de la categoria de quadricicle, si és que necessitem encasellar en algun segment. Perquè en realitat l’AMI és una cosa, un “artefacte” amb quatre rodes amb un volant i un motor elèctric diferent… i algun dirà, ja que si té quatre rodes, un motor i un volant és un cotxe, però no ho és del tot. Ni a Citroën ho han pretès. És una solució de mobilitat extremadament bàsica que ens recorda un model d’antany també creat pel fabricant francès. No a l’històric AMI, que era la versió familiar del Citroën 8, aquest pren el nom d’AMI com un gest de complicitat a aquell i també per la paraula francesa “amic”. Això li encaixa més, perquè és sens dubte un bon amic per a desplaçar-se per la ciutat i arribar a qualsevol part, per la seva agilitat, destresa i facilitat d’ús. Ens recorda més al Mehari.
“Aquí tenim el Citroën AMI” ens explica Eric Ampolla, responsable de Màrqueting Operacional de Citroën, “una nova aposta de Citroën per a la mobilitat urbana, és un producte nou i és un producte original. Què dir del Citroën AMI? Doncs que és un dels primers productes 100% elèctric de Citroën, emet zero sorolls, sense emissions de CO2, és un producte amb un disseny cridaner, un disseny racional, té dos costats totalment simètrics, les portes també s’obren de forma inversa, és molt compacte, només mesura 2,40 metres i aquest Citroën té també un endoll normal per a una presa de 220 volts com la d’un carregador de mòbil “. Així de simple.
El Citroën Ami és un xassís tubular amb carrosseria de fibra de vidre que munta un petit motor elèctric de 6 kW amb el qual aconsegueix 45 km / h amb gran agilitat. Disposa d’una bateria de ions de liti de 5,5 kWh i ofereix una autonomia de fins a 75 km. És per tant un vehicle completament elèctric, amb zero emissions que no es pot utilitzar en autopistes ni autovies per la seva limitació de velocitat, homologat com quadricicle. El Ami es recarrega en un endoll convencional de 220 V en tres hores per a una càrrega completa. Al ésser considerat com quadricicle no requereix permís de conduir per al seu ús, només una llicència de ciclomotor per saber circular i conèixer les normes de trànsit, i per això està disponible per a joves conductors a partir de 15 anys.
“A més”, continua Eric Botella, “és una solució també econòmica, ja que parlem d’una possibilitat de tenir-lo per lloguer des 19,99 euros, des de la versió bàsica, perquè té set versions”.
Al volant, senzillament és divertit. No hi ha confort, no és per fer llargs trajectes, encara que aquests 75 km d’autonomia urbana donen molt de si. Ens agrada l’extrema simplicitat de tot. Per obrir i tancar la porta des de dins hi ha una cingla, una corretja que ens va recordar el Ferrari F40, salvant les distàncies. Hi ha dos seients amb un tou més aviat escàs, hi ha una mica d’espai per a equipatge i entre les opcions hi ha una cortineta de sostre que en dies assolellats serà molt d’agrair. Ah! I un peculiar altaveu de disseny per connectar el telèfon i tenir música i mans lliures per fer trucades. Molt ben pensat.
“És obligatori afegir també que és un producte 100% digital, entrem en una nova era i tot es ven en línia, ja sigui des de la pròpia web de Citroën, bé sigui des dels punts de venda del nostre soci FNAC, que també comercialitza aquest vehicle , i a la fi tot es pot fer en línia, des del pagament a la comanda i l’elecció dels accessoris tot 100% en línia per obtenir aquest vehicle, que també pot ser lliurat a casa o al concessionari, com el client vulgui. És una nova aposta, una solució de mobilitat a el gust de cada un, cada un sap com ho va a usar i és un producte que esperem que tingui molt d’èxit.
El peculiar Citroën AMI arribarà a Espanya el març de 2021 amb un preu de 6.900 euros. La comercialització està pensada perquè sigui completament en línia i d’aquesta manera el client pugui recollir el seu cotxe a casa o en un concessionari oficial, en qualsevol cas, prèvia explicació d’un especialista sobre el maneig del senzill artefacte de mobilitat. L’AMI es pot comprar en línia, també en Fnac i sempre des 6.900 euros o per 19,99 euros a el mes amb contracte de 48 mesos i una entrada d’una mica més de 2.600 euros.
CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES
Longitud: 2,40 m
Amplada: 1, 39 m (sense retrovisors)
Alçada: 1, 52 m
Diàmetre de gir entre parets: 7,20 m
Pes sense bateria <425 kg
Pes total amb bateria: 485 kg
Bateria: 5, 5 kWh
Concessionari oficial: Grup Andreu