Aquest ‘objecte de mobilitat’ 100% elèctric, amb una autonomia de 75 km, demostra la seva utilitat a la ciutat –el seu hàbitat natural– però també en entorns rurals
Text: Daniel Balcells / Fotos: Citroën
Pensat per a adaptar-se als nous hàbits urbans de mobilitat dels clients natius digitals, el Citroën AMI no és un cotxe sinó una solució de transport revolucionària, sostenible i disruptiva creada per a ser accessible, assequible i eminentment funcional.
Està equipat amb un motor de 8 CV de potència i una bateria de 5,5 kWh de capacitat que li proporciona uns 75 km d’autonomia amb una velocitat màxima de 45 km/h, per la qual cosa no està habilitat per a circular per autopistes o autovies.
La seva conducció és senzilla i silenciosa, compta amb dos seients i és extremadament compacte: mesura només 2,41 m de llarg. Es recarrega en només 3 hores en un endoll estàndard de 220 V (domèstic) gràcies al cable que es guarda a la porta del costat del passatger.
Per a minimitzar costos i optimitzar recursos, la carrosseria i gran part de l’interior és de plàstic (policarbonat) i les finestretes són fixes amb una secció abatible. Està disponible només en un color però amb diferents accessoris i kits de customizació i personalització.
Està disponible des de 7.200 euros en una selecció de distribuïdors Citroën (concessionaris i serveis oficials com el Grup Andreu) però també es pot adquirir en línia a través de la web https://store.citroen.es/ami, les botigues de FNAC en tot l’Estat Espanyol.