Home Actualitat Com s’aplica la realitat virtual en la fabricació de cotxes?
Com s’aplica la realitat virtual en la fabricació de cotxes?

Com s’aplica la realitat virtual en la fabricació de cotxes?

0
0

El món dels videojocs va impulsar la realitat virtual als anys 80 i cada vegada més sectors utilitzen aquesta tecnologia. És el cas de la indústria de l’automòbil. El 3D ha revolucionat la manera de crear i desenvolupar els cotxes a les últimes dècades. Com s’apliquen aquestes noves eines en la fabricació d’un cotxe?

Dissenyadors amb ulleres Full HD: Els permeten submergir-se en una experiència de conducció similar a la que tindrà el futur client. Tot i que el disseny d’un cotxe sempre comença amb llapis i paper, conviu molt aviat amb el 3D. Gràcies a aquesta tecnologia, l’equip de disseny no només pot valorar aspectes purament creatius, sinó altres més funcionals, el que permet garantir el 90% de la viabilitat del seu projecte en una fase molt inicial.

Més rapidesa

95.000 simulacions en 3D per model: La realitat virtual juga un paper molt important en tota la fase de desenvolupament. En el cas del nou Seat Ibiza s’han realitzat 95.000 simulacions, duplicant les de la generació anterior. Entre altres proves, es fan tests virtuals de col·lisions perquè els futurs cotxes siguin cada vegada més segurs. Durant els aproximadament tres anys i mig de desenvolupament d’un vehicle s’analitzen, mitjançant simulacions, fins a 3 milions d’elements, una xifra que es limitava a 5.000 fa 30 anys.
més rapidesa

Reducció del 30% el temps de producció de prototips: Aquesta tecnologia ha permès reduir a la meitat el nombre de prototips que s’han de fabricar físicament abans de llançar un model. També aconsegueix reduir en un 30% el temps de la seva producció. A diferència de fa unes dècades, ara les últimes eines permeten realitzar millores i prendre decisions amb molta més rapidesa.

Més de 800 punts de millora per model: Aquesta reducció del temps i recursos en la producció d’un cotxe repercuteix de forma positiva en el client, no només en la precisió i qualitat del producte, sinó en la reducció del preu final. En el cas del Seat Ateca es van arribar a millorar uns 800 punts abans de fabricar-se.

Fàbrica i concessionaris virtuals

Immersió a la fàbrica virtual: Les tecnologies virtuals permeten també una experiència immersiva per reproduir el món real. En aquesta línia, des del Centre de Prototips de Desenvolupament (CPD), gràcies a les ulleres 3D i uns comandaments, s’imiten els moviments que realitzen els operadors o operadores en la línia de muntatge. Així, s’optimitza el temps de treball i es millora la seva ergonomia.

Els concessionaris del futur: L’elecció d’un cotxe ‘catàleg en mà’ passarà aviat a la història. Gràcies a la realitat virtual, el client podrà configurar l’acabat i el color del vehicle i veure el resultat gràcies a unes ulleres 3D. I no només això, sinó que també podrà viure l’experiència de conducció de forma virtual als concessionaris.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *