Conduir una moto et fa més feliç. Aquesta és la conclusió a la qual ha arribat Pont Grup, la corredoria d’assegurances especialitzada en vehicles de dues rodes, després de fer un estudi exhaustiu arreu del territori espanyol, en el qual han entrevistat a més de 1.100 usuaris. Aquesta investigació s’ha portat a terme per a analitzar com són les persones que es mouen amb moto, l’ús que en fan i quant inverteixen en el seu manteniment.
La majoria dels enquestats, amb un 67,8%, asseguren que utilitzen la moto com a mitjà de transport habitual per comoditat, ja que diuen que és la millor manera per moure’s per la ciutat. La segona resposta més repetida, i evidentment molt lluny del percentatge de la primera, és la que representa als més amants de la moto, amb un 25,5% que diu que fan servir aquest mètode de mobilitat per fer rutes sols o amb el seu grup d’amics i gaudir de la carretera i els paisatges. Després, les altres dues opcions, amb poc més d’un 3% totes dues, són els que els agrada la competició i la velocitat, i lloguen circuits per a fer aquestes activitats, i també, els qui el cap de setmana es volen posar a prova fent rutes fora de la carretera.
Curiosament, les dades exposades anteriorment, varien segons la localitat de les persones preguntades. Mentre que, per exemple, a Catalunya, el 77% de les persones afirmen que van en moto per la comoditat, més de la meitat dels habitants de Galícia opten més per l’opció de fer rutes i gaudir dels paisatges i carreteres. En tot cas, tots confirmen que se senten molt feliços en l’hora de conduir la moto, assolint una mitjana de 4,3 punts sobre 5, sigui quin sigui el motiu que els fa optar per aquest mitjà.
En la pregunta “què faries si tinguessis només un dia lliure a la setmana?”, cap a quatre de cada deu persones, és a dir, al voltant del 37%, el dedicaria a la moto, sigui anant a fer una ruta o a rodar en una pista, fent tasques de revisió i manteniment, o invertir el temps o diners per a tenir millors peces. No obstant això, el 62,7% continua prioritzant quedar amb els amics o la parella.
Referent al tipus de motocicletes, l’opció més repetida és la de les scooters, ideals per a transportar-se en una ciutat, amb un 61%. En segona posició, la moto de carretera representa un 42%. La resta són un 7% la moto de camp i un 2% les motos elèctriques, que encara no tenen un gran pes. Com es pot apreciar, el percentatge supera el 100%, i és que, encara que el 80% del total compte amb només una moto, el 20% en té entre dues i quatre. A més, la mitjana confirma que els usuaris la fan servir cinc dies a la setmana.
Per acabar, a Espanya encara no hi ha un gran costum d’inversió en equipament i accessoris, elements que juguen un paper clau en la seguretat. Més d’una quarta part, inverteix entre 0 i 100 euros en aquest aspecte, i més de la meitat només fins a 300 euros. Per l’altra banda, els motoristes que gasten més de 1.000 euros no representen ni el 5%.
Text: Roger Amores / Fotos i dades: Pont Grup