Home Actualitat Confidències. Francesc Gutiérrez: “Fer del hobbie una professió”
Confidències. Francesc Gutiérrez:  “Fer del hobbie una professió”

Confidències. Francesc Gutiérrez: “Fer del hobbie una professió”

0
0

Fotos: Arxiu Francesc Gutiérrez

Si quan amb 20 anys d’edat acabats de fer vaig disputar el mes d’agost de l’any 1989 la meva primera cursa de cotxes, la pujada a Almofrei (Galícia) amb un Renault 5 GT Turbo, m’haguessin dit que ara, el 2014, 25 anys després, hauria arribat fins on sóc possiblement no m’ho hauria cregut. Us diré un parell de xifres: més de 400 curses al volant de gairebé 50 cotxes diferents i un percentatge de podis considerable, més del 40%. I continuo competint amb la mateixa motivació del primer dia, també organitzo competicions i, permeteu-me que us ho digui, no pas petites (Campionats d’Espanya de Resistència i GT, Copa Renault Clio, 500 km d’Alcanyís, clàssics), em responsabilitzo de la formació de joves promeses i fins i tot he creat una marca de miniatures, V-Line Model Cars. Polifacètic? Sí, evidentment. Però sempre entorn d’un mateix món i amb un denominador comú, el de la competició automobilística. I amb un objectiu, fer del hobbie una professió i saber anar trobant alternatives que m’omplin moltíssim.

XDSC09894

 

Em sento orgullós del que he fet i il·lusionat davant el que encara em queda per fer, que no és poc. Recordo amb un sentiment especial aquells Campionats d’Europa de Muntanya en què des del primer any (1991) vaig lluitar pel triomf en la divisió de turismes i l’emoció amb què vaig rebre la proposta de Xevi Riera de pilotar un dels seus BMW M3, al volant del qual em vaig estrenar el dia que complia 25 anys, un bon regal! També em sento molt satisfet d’haver donat el cent per cent de mi mateix durant 14 anys al volant de Lamborghini, Ferrari, Porsche, Ginetta o Mosler en campionats de Gran Turismes. I, per suposat, de ser l’únic pilot que ha disputat totes les edicions de les 24 Hores de Barcelona i haver-les guanyat dues vegades. Un moment molt especial de la meva carrera va ser disputar la denominada Cursa del Mil·leni, el 31 de desembre del 2000 al circuit d’Adelaida, a Austràlia. I, en la vessant de formació de joves pilots, la millor recompensa me l’està donant Daniel Juncadella, pilot oficial de Mercedes al DTM i tercer pilot de l’equip Sahara-Force India de Fórmula 1.

Abans he comentat la il·lusió que sento pel que encara em queda per fer. En aquest sentit, l’objectiu és disputar les 24 Hores de Le Mans. Sempre ho he tingut al cap i més encara des de que vaig poder rodar amb un Reynard 2KQ al Circuit Paul Ricard. A més de com accelerava aquell prototip, la sensació al fregar els 300 km/hora a la recta del Mistral és inoblidable. Des d’aquell dia encara tinc més ganes de competir a Le Mans. A l’agost compliré 45 anys; tindré temps, abans de fer-me gran.

Resumir 25 anys de carrera esportiva en deu imatges no és fàcil. Us invito a veure’n algunes.

XFrancesc_1L’any del meu debut, 1989, amb aquest Renault 5 GT Turbo –amb el que anava a la universitat- en curses de muntanya. Una presa de contacte que em va fer veure que podia seguir en aquest camí.

 

 

 

 

XFrancesc_2_Trier 92Amb aquest Ford Sierra Cosworth 4×4 vaig ser subcampió d’Europa i campió d’Espanya de muntanya en la divisió de Turismes.

 

 

 

 

XFrancesc_3Un bon regal el dia del meu 25è aniversari. Competir per primera vegada amb un BMW M3 de grup A, un cotxe que em va impactar en gran manera. Gràcies, Xevi!!

 

 

 

 

XFrancesc_4Les 24 Hores de Barcelona sempre han tingut una significació especial. He participat en totes les edicions i n’he guanyat dues (1998, la primera edició, i 2008).

 

 

 

 

XFrancesc_5_AustràliaAl circuit d’Adelaida, en la Cursa del Mil·leni, una prova de 4 hores la nit del 31 de desembre del 2000. Vaig pilotar més de la meitat del temps i em vaig guanyar la participació a les 24 Hores de Daytona del 2001.

 

 

 

XFrancesc_6_MoslerD’entre tots, el Mosler és el millor GT que he conduït.

 

 

 

 

XFrancesc_7_AlbaceteAmb el meu company i amic Luis Villalba després de guanyar amb el Mosler al circuit de Jerez, l’any 2007. Va ser després d’una última volta trepidant en la qual vaig aconseguir avançar Manuel Giao en una maniobra que encara tinc gravada en la ment.

 

 

XFrancesc_8_2010

Com a organitzador em sento molt orgullós de la resposta que he tingut per part dels participants. Un moment molt especial va ser veure 75 cotxes a l’engraellat del Circuit de Catalunya, l’any 2008. I 25 més es van quedar fora perquè no hi havia lloc per a tots!

 

 

XFrancesc_9Aquí estic amb Dani Juncadella la temporada en què va guanyar els Campionats d’Europa i FIA de Fórmula 3 (2012). Un èxit que el va catapultar com a pilot oficial de Mercedes al DTM del 2013 i ara com a tercer pilot de Force India a la Fórmula 1. Involucrat des del primer moment en la seva formació, em sento totalment còmplice dels seus èxits.

 

 

XGutierrez_RCB_2014Acabo amb una imatge molt recent, d’aquest mateix mes al Rally Costa Brava. No sabeu les ganes que tenia de “circular” per Girona, la meva ciutat, amb un cotxe de competició. I què millor que amb un BMW M3? És curiós, 25 anys competint i encara tenia aquesta assignatura pendent.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *