Home Actualitat Confidències. Miquel Molina: “Sempre he anat per davant de la meva edat”
Confidències. Miquel Molina: “Sempre he anat per davant de la meva edat”

Confidències. Miquel Molina: “Sempre he anat per davant de la meva edat”

0
0

Fotos: Arxiu Miquel Molina | Audi

Si quan era un nen de només sis anys d’edat vaig canviar el futbol pels karts –i que consti que m’agradava molt més córrer rere una pilota que posar-me un casc- i ara, dinou anys després, estic a punt de començar la meva cinquena temporada al DTM, el Campionat d’Alemanya de Turismes, sempre com a pilot oficial d’Audi, la culpa és del meu pare. Sí, és així. Ara bé, també penso que és normal que em volgués trametre la seva passió per un món en el que sempre hi ha estat força implicat. Sent propietari d’un equip de karts i amb un circuit sempre a disposició no cal que us digui fins a quin punt el temptava això de veure el seu fill damunt un d’aquests petits i ràpids ginys.

XMolina_2014_1

 

 

Però, és clar, la genètica és la que és i quan vaig començar a lluitar amb altres nens per avançar-los la cosa va canviar i li vaig començar a trobar el gust. Més encara quan vaig guanyar la meva primera cursa, a Saragossa, un moment que no oblidaré mai. I ara dono les gràcies al meu pare per haver-m’ho posat fàcil en un primer moment i, sobretot, per haver-me ensenyat a afrontar condicions complicades, a ser un inconformista. Què vull dir amb això? Doncs que superada l’etapa d’iniciació en el karting, ell i jo vam apostar per no seguir el camí més fàcil. Això explica que tècnicament busquéssim alternatives diferents per aprendre a pilotar i a posar a punt el vehicle, i que normalment sempre hagi competit contra gent més gran que jo. Quan el 1999 vaig guanyar el meu primer Campionat d’Espanya tenia 10 anys, com a mínim un parell menys que els altres. I com que havíem de ser on hi haguessin els millors, als 15 anys plantava cara en la Fórmula A, on tots eren professionals del karting. Sí, sempre he anat per davant de la meva edat. I per això, també als 15 anys vaig debutar en la Fórmula Renault 1600 i, per allò d’anar agafant experiència, vaig disputar les 24 Hores de Barcelona amb un turisme.

La meva etapa com a pilot de monoplaces, sempre dins el programa dels Joves Pilots del Circuit de Catalunya, va durar cinc anys i mig, els dos últims dins la màxima categoria de les World Series Renault. Evolucionava en el pilotatge, aprenia a gestionar els diferents tipus de pressió i, és clar, somiava amb la Fórmula 1. Un somni del que vaig despertar quan va arribar algú amb diners i va pujar al cotxe que creia que seria per a mi. Sí, va ser un moment delicat però que vaig superar gràcies a haver après a gestionar aquest tipus de situacions sense defallir. I també gràcies a la trucada d’Audi per disputar amb ells el DTM. Us ho imagineu? Aquell vailet de Lloret de Mar amb només 21 anys d’edat ja era pilot oficial d’Audi en el campionat de turismes més espectacular del món. I, per no trencar la tradició, el més jove de l’engraellat. Si ho analitzo, considero que va ser i continua sent la recompensa a molts sacrificis, sobretot en aquella edat en què en comptes d’anar a jugar amb els altres nens competia en karts i havia de treure hores d’allà on fos per no anar enrere en els estudis. Ara em sento en un moment molt bo per lluitar de forma contundent per guanyar el DTM, tinc quatre anys d’experiència i la confiança d’Audi, torno a l’equip Abt, amb el que vaig començar i amb el que fins ara he fet millors resultats en aquesta competició, i hem fet una bona preparació del campionat. Tot plegat, no és prou engrescador? Si fa uns anys somiava amb la F1 ara, a curt termini, somio guanyar el DTM. I mirant una mica més endavant, somio arribar a formar part del programa més gran d’Audi: les 24 Hores de Le Mans. Penseu que només tinc 25 anys…

Voleu saber quins són alguns dels moments més especials de la meva vida? Mireu les fotos, doncs.

XMolina_KartsAquesta foto d’alguns dels meus karts ho diu quasi tot i mostra quin va ser l’inici del camí que vaig començar quan era un nen, primer amb un de pedals i després ja amb un de debó, amb el que vaig començar a saber què cosa és lluitar per avançar adversaris i guanyar curses.

 

 

 

XPodiWSUn moment inoblidable va ser quan l’any 2007 vaig guanyar al Circuit de Catalunya, a casa, una cursa de les World Series Renault 3.5. Era el meu segon triomf en aquella categoria en la qual aquella temporada vaig ser el participant més jove.

 

 

 

Motorsports / DTM: race 9, Hockenheim L’any 2010 es va produir un canvi radical en la meva carrera esportiva, quan Audi em va incorporar al seu equip oficial per disputar el Campionat d’Alemanya de Turismes, el DTM, i vaig treure la F1 del meu cap. Una vegada més vaig tornar a ser el més jove de l’engraellat i al final de temporada vaig rebre el premi reservat al millor debutant, apartat on em vaig imposar a davant David Coulthard, que procedia de la F1.

 

#22 Miguel Molina (Audi Sport Team Abt Junior / Red Bull Audi A4 DTM (2008))Amb aquest A4 de l’equip Abt que vaig pilotar l’any 2011 vaig aconseguir els meus primers resultats absoluts al DTM, en forma de dues poles (Oschersleben i Hockenheim) i un podi, també a Hockenheim. Una bona resposta a la confiança que Audi havia dispositat en mi.

 

 

 

XAmicsNo sabéu la força que em dóna saber que tinc els amics amb mi. En segons quins llocs, el club Amics Molina ha fet sensació. Suposo que us ho podeu imaginar…

 

 

 

 

 

XMolina_Cascos_2A casa no només guardo els meus karts sinó també els cascos amb què he competit, des del primer fins els més actuals. Aquí en teniu una bona mostra. I veureu que, tot i les diferències, el disseny i els colors sempre han anat mantenint una relació.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *