La crisi sanitària provocada per la pandèmia de Coronavirus ha portat a la indústria de la moto a tancar el mes de març amb una reducció de matriculacions del 42,5%.
Des del 14 de març, quan el Govern d’Espanya va decretar l’Estat d’Alarma, el mercat es troba paralitzat.
Vendes residuals des del confinament
Des del tancament de mercat només s’han comptabilitzat algunes matriculacions residuals derivades principalment de vendes realitzades amb anterioritat. En termes percentuals cal destacar que fins al 13 de març el creixement va ser del 37,8% i la caiguda des de llavors, del 89%.
Després d’un fort creixement de el sector durant els primers dos mesos i mig de l’any, aquestes dues setmanes de parada han provocat que el trimestre es tanqui en negatiu. L’estacionalitat és rellevant en la venda de motos i aquestes dates coincideixen amb l’inici de la temporada alta pel que l’impacte per al sector és quantitativament major.
Descens en tots els mercats del sector
L’aturada del mercat ha provocat que les matriculacions del sector hagin quedat en 9.479, s’ha passat de 672 unitats diàries al març de 2019 a 431 aquest 2020.
El conjunt de les dues rodes motoritzades (motocicletes i ciclomotors) el mercat cau un 42,6%, mentre que l’agregat d’altres vehicles lleugers (tricicles i quadricicles) ha tingut una baixada del 41%.