Home Actualitat Cota 301 RR, el model més racing de Montesa
Cota 301 RR, el model més racing de Montesa

Cota 301 RR, el model més racing de Montesa

0
0
La Cota 301RR
La Cota 301RR

Montesa ha tret al mercat la Cota 301RR. Es tracta del model més ‘racing’ de la marca i substitueix la 300RR.

La 301RR és la Cota més potent fabricada en sèrie. Es tracta d’una motocicleta dissenyada per competir. El model compta amb l’experiència heretada de les màquines de competició utilitzades pels pilots Montesa al Mundial de Trial.

Una moto de competició

Segons la marca, la 301 RR és bàsicament la moto amb la que Gabriel Marcelli s’ha proclamat campió del món de Trial2. Un èxit que s’ha vist completat pel segon lloc de Matteo Grattarola. També amb el cinquè lloc de Francesc Moret.

La nova Cota 301RR hereta el motor de la moto que participa en el mundial de Trial2. La cilindrada s’ha incrementat dels 288cc que tenia la 300RR fins als 299cc. Augmenta així, la mida del pistó i del cilindre.

La moto també es beneficia d’una sèrie de canvis en la Unitat de Control Electrònic (ECU). Així mateix d’un redisseny del sistema de descompressió de gasos del càrter a favor d’una reducció del fre motor. D’aquesta manera, en tallar gas, la motocicleta se sent molt més lleugera i controlable. Per aconseguir-ho, també s’ha augmentat el diàmetre del respirador del càrter de 1,9mm a 2,25mm. És ara idèntic a la moto campiona del món de TrialGP de Toni Bou i Fujinami.

Millor resposta en baixes i mitjanes revolucions

D’altra banda, el cigonyal compta ara amb més inèrcia per aconseguir major progressivitat. D’aquesta manera, s’aconsegueix una notable millora en la resposta en baixes i mitjanes revolucions. També un comportament més similar a les motocicletes que competeixen al Mundial. En aquest sentit, cal destacar la connexió entre el comandament del gas i la transmissió final. Aquest és un aspecte clau en el trial de màxim nivell.

El model equipa els discos de fre lobulats que munten les màquines de l’equip de competició en els dos trens. Utilitza el disc posterior homologat per la FIM. D’aquesta manera, aconsegueix ara major mordent i més potència de frenada en els dos trens.

Una altra similitud amb les motos de competició és que s’ha incrementat del par motor en tot el rang de revolucions. Ha incorporat també un protector d’escapament. Al tren posterior continua equipant un amortidor Showa que contribueix a millorar la tracció.

Un disseny més angulós

En línies generals el model presenta unes línies més agressives i anguloses. Aporta d’aquesta forma un toc més esportiu i modern. En aquest sentit, val la pena destacar el nou parafang posterior més elevat i el nou disseny del dipòsit de combustible.

La moto es fabrica a Santa Perpètua de Mogoda, a la província de Barcelona.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *