La família dels CUPRA Born incorpora la versió Battery Pack que munta una bateria de 77 kWh associat al motor de 231 CV de potència. Amb aquest, la gamma del model espanyol ofereix tres opcions, el Born bàsic amb la bateria de 58 kWh i 204 CV, el Born e-Boost Pack amb la mateixa bateria, però amb 231 CV i en el topall de gamma està el Born e-Boost amb la nova bateria de 77 kWh i el motor de 231 CV.
El CUPRA Born traspua esportivitat i fins i tot té un punt d’agressivitat que li fa posar terra pel mig amb la resta dels elèctrics de la seva grandària. Aquest és un autèntic GTi de la nova generació, la de l’endoll i les bateries, i el fa adoptant un motor potent, una bateria raonablement gran i un set up que sempre ha diferenciat als esportius de la marca de Martorell… i als CUPRA.
La gamma Born rep el nou Born e-Boost Pack & Battery Pack amb bateria de 77 kWh que ofereix fins a 549 km d’autonomia amb un motor que permet jugar amb ni més ni menys que 231 CV de potència d’autèntica bogeria, molt ràpid, amb un centre de gravetat baixo, molt manejable i molt divertit en trams virats. El motor elèctric és síncron d’imants permanents amb un règim màxim de gir de 16.000 rpm per a oferir 150 kW o 170 kW en les versions e-Boost, o cosa que és el mateix 204 o 231 CV.
Potència més que de sobres per a un genuí GTi i per a tenir excel·lents sensacions al volant, més encara tenint en compte que el centre de gravetat és més baix per la ubicació del pes de les bateries en el sòl del cotxe, i per descomptat per la situació del motor, sobre el tren posterior i motriu. Parlem de dinamisme i esportivitat celebrant l’arribada de la bateria de 77 kW quan en realitat la versió més prestacional és de 58 kWh amb 231 CV, que lògicament és una mica més lleugera que la de 77 kW i té el mateix motor de 231 CV, la qual cosa li permet passar de 0 a 100 km/h en 6,6 segons. Dit això, la qual cosa més buscaran els compradors és l’autonomia, i aquests homologuen 425 i 420 km per a cadascun amb bateria de 58 kW, però tots desitjaran els 549 km de la variant de 77 kW.
Amb l’arribada de la bateria de 77 kW la gamma Born inclou de sèrie la tecnologia Plug & Charge per a facilitar les operacions de càrrega de la bateria en col·laboració amb empreses com IONITY i Aral, que ja ofereixen més de 300.000 punts de càrrega a Europa, d’elles 6.300 a Espanya, que fan que la recàrrega se simplifiqui molt amb un únic contracte i facturació. En el cas de comptar amb un punt de càrrega de 135 kW, el Born podria continuar el seu camí en només set minuts amb 100 quilòmetres d’autonomia.
La conducció esportiva marca la diferència en el CUPRA, i al marge de les prestacions pures mostra una direcció més progressiva amb un tacte molt directe que transmet el que ocorre entre les rodes i l’asfalt. Per a garantir o millorar el plaer al volant, un requisit indispensable en tot CUPRA, ja sigui elèctric o no, el fabricant ha inclòs cinc maneres de conducció o ús: Range, Comfort, Performance, Individual i CUPRA. Com és habitual, si volem arribar el més lluny possible i parar a carregar les bateries de tant en tant, recorrerem a la posició Range… i a fregar l’accelerador sense posar l’aire condicionat. Però, si volem gaudir de les excel·lències del seu bastidor apostarem per l’opció CUPRA que inclouen les versions e-Boost. Les diferents maneres d’ús modifiquen diversos paràmetres del cotxe que afecten el comportament, regeneració de la bateria, el tacte de la direcció, l’autonomia i les prestacions, amb major o menor immediatesa de l’arribada de potència i parell, i per tant acceleració entre altres coses. A més, el Born compta amb un control electrònic de tracció i estabilitat que pot ser bastant restrictiu, però també pot ser completament desconnectat. Els Born e-Boost, ja sigui amb 58 o 77 kWh munten uns potents frens de disc davant de 340 mm que garanteixen una excel·lent frenada, malgrat que els frens posteriors siguin de tambor, alguna cosa que, si bé sona gairebé anacrònic en un cotxe així, la veritat és que té un funcionament molt correcte.
La seguretat i la connectivitat són dos punts i apart en aquest cotxe, que s’avança al seu temps en incloure tot l’imaginable. Coses com el control de velocitat de creuer adaptatiu o l’assistent de llums llargues automàtiques són normals, com l’assistent de frenada automàtica o el de sortida involuntària de carril, completat tot això portes endins pel carregador sense fil per al mòbil o la funció massatge dels seients davanters. De totes maneres, res hi ha tan imprescindible avui com la més absoluta connectivitat i el Born porta de sèrie una pantalla de 12 polzades i un quadre de comandaments de 5,3 polzades secundat per l’atractiu i molt pràctic Head-Up Display amb realitat augmentada i el dispositiu Full Link sense fil amb Apple Car Play i Android Acte entre altres coses, sense les quals avui un cotxe del present estaria nu.