Diogo Moreira, el brasiler fet a Catalunya que apunta a MotoGP

El de l’Italtrans va guanyar la seva primera cursa a Moto2 i és el nom de moda en el paddock
Diogo Moreira celebrant el triomf a Assen 2025. / MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Diogo Moreira és el gran nom de moda en el paddock de MotoGP. Els tres podis en quatre curses culminats amb la victòria des de la pole position a Assen l’han situat com el pilot més en forma de la categoria; 78 punts en aquestes quatre cites. Amb el triomf, va esdevenir el primer brasiler a guanyar a Moto2 en tota la història. La velocitat més que evident demostrada en les tres temporades i mitja que porta en el mundial, el talent que hem presenciat tots els que l’hem vist rodant fora de la competició i l’interès evident del campionat a sumar nacionalitats en la categoria reina, i més entrant el circuit del Brasil en el calendari de la temporada 2026, converteixen a la jove promesa formada a Catalunya com al màxim candidat a debutar l’any que ve a MotoGP.

Diogo Moreira celebrant el triomf a Assen 2025. / MOTOGP

Moreira va néixer el 23 d’abril del 2004 a Guarulhos, São Paulo, Brasil. La passió pel motor li ve del seu pare, qui corria motocròs al Brasil. Als 5 anys, Diogo va començar a competir en la mateixa modalitat que el seu pare, guanyant curses i campionats estatals com la Copa São Paulo, la Copa Brasil o la Copa Interestadual. El 2017, amb 13 anys, va viatjar amb la seva família a Alcarràs, Lleida, per a perseguir el seu somni de ser professional en el motociclisme. Catalunya era el millor lloc per a continuar amb la seva formació esportiva, entrenant motocròs, supermotard, dirt trackTothom qui hagi entrenat amb ell o l’hagi vist, sap que és un prodigi amb les modalitats off-road, guanyant sovint a pilots de MotoGP des de ben petit.

El 2018 va canviar l’enfocament de la seva carrera esportiva, passant a centrar-se en la competició en asfalt entrant en la Monlau Competición, sent quart de la 85 cc Cup amb només 13 anys. Des d’aquest any fins al 2021, va anar escalant en les competicions europees de la FIM European Talent Cup, Moto3 Junior, Red Bull Rookies Cup, en el 2021 sent sisè de la Rookies Cup amb quatre podis i una pole position. Una progressió meteòrica que va fer que tots els ulls es fixessin en ell.

El 2022 va debutar en el mundial a Moto3 amb la KTM del MT Helmets‑MSI, sent el Rookie de l’Any i vuitè de la classificació general. La següent temporada va repetir la mateixa posició al final de temporada, però assolint dos podis i la seva primera victòria mundialista; el primer a guanyar a MotoGP des d’Alex Barros el 2005. L’any passat va pujar a Moto2, en l’Italtrans Racing Team, assolint el seu primer podi en la categoria a Barcelona. Va finalitzar la temporada 13è, esdevenint, de nou, Rookie de l’Any.

Enguany, encara en l’Italtrans Racing Team, encadena tres podis en quatre curses, amb la victòria d’Assen des de la pole position. Això el situa tercer del mundial amb 128 punts, a només 31 del líder Manu González. Aquest rendiment amb només 21 anys ha cridat l’atenció als equips de MotoGP, i alguns ja han tocat a la porta del brasiler. El primer va ser el Trackhouse, que el van voler pujar a la seva Aprilia en el test de l’Aragó, però Moreira va rebutjar l’oferta; finalment, l’escollit va ser González. L’altra opció, i la que és la més probable ara mateix, és que sigui el company de Toprak Razgatlıoğlu en el Prima Pramac Yamaha, quedant Jack Miller i Miguel Oliveira sense manillar per a la temporada 2026. El brasiler va firmar pocs mesos un contracte de col·laboració amb Yamaha Brasil i va fer un test amb una R1 a Balaton Park. Honda també té el seu nom en l’agenda en cas de no tancar el fitxatge de Jorge Martín.

Diogo Moreira celebrant el triomf a Assen 2025. / MOTOGP

“Jo estic absolutament centrat en Moto2, en la pista. El que passi o hagi de passar a fora li deixo a les persones encarregades d’aquests temes”, deia Moreira fent referència al seu representant Diego Silvente. La formació de Paolo Campinoti li agradaria comptar amb Moreira una temporada més a Moto2, en el Pramac Yamaha, abans de promocionar-lo en l’equip de la categoria reina, però en cas de no fer l’ascens l’any que ve, el pilot brasiler preferiria seguir en l’Italtrans Racing Team, on està més que còmode.

Veurem com avança la situació de Diogo Moreira, el pilot brasiler format a Catalunya des dels 13 anys, però és evident que té tots els elements necessaris per a ser una de les pròximes promeses a ser promocionades a MotoGP.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Márquez, història en moviment

Márquez, història en moviment

El cerverí està fent una temporada increïble que el porta llançat cap al seu

Posterior
Martín puja a una moto després de 3 mesos en el Circuit de Catalunya

Martín puja a una moto després de 3 mesos en el Circuit de Catalunya

El de San Sebastián de los Reyes ha pilotat una Aprilia de carrer en un test

També et pot interessar
Total
0
Share