Jack Doohan deu ser el pilot més posat en dubte abans de debutar de la història. L’australià és a les portes de la seva primera temporada com a titular d’Alpine després de fer la seva estrena en el Gran Circ l’any passat en l’última cita del calendari, a Abu Dhabi. No obstant això, la formació francesa va firmar a la sensació de la campanya passada, Franco Colapinto, com a pilot reserva. Flavio Briatore, assessor d’Alpine, va assegurar fa unes setmanes que “començarem la temporada amb Gasly i Doohan, ho garanteixo, i després ja veurem”, deixant el debat obert sobre l’alineació titular. Ara, ha tornat a parlar sobre el tema, i no ha fet ni l’intent d’acabar amb l’especulació.
Briatore ha evitat definir-se com “un killer de pilots”, però cada cop que té un micròfon davant posa a Jack Doohan entre l’espasa i la paret. El rookie té l’obligació de tenir un rendiment realment bo. “No estic empenyent per Colapinto, tenim tres pilots reserva. Paul Aron i Franco Colapinto són molt, molt ràpids. Jack Doohan, de moment, ho ha fet molt bé en el test i Gasly va fer un enorme treball l’any passat. Començarem la temporada i després ja veiem si tenim la possibilitat; si no enguany, l’any que ve. Clar que busquem el talent, tots ho fan, és la fórmula per a guanyar mundials. Ho vam tenir amb Schumacher i amb Alonso quan vam guanyar els títols. Els pilots ‘top’ marquen la diferència i jo miro d’assegurar-me que tenim al millor possible. Sigui Colapinto, Aron o Doohan, no m’importa”, diu l’assessor italià.
El dirigent reconeix que “he tornat a la F1 per a guanyar”, i és evident que prendrà les decisions necessàries per a tenir-ho el més a prop possible. Jack Doohan té l’obligació de ser competitiu des del GP d’Austràlia, amb la pressió de Franco Colapinto ben present. De fet, l’argentí té un contracte per a dues temporades molt més sòlid que el del pilot titular. I, més enllà del talent indubtable del de Pilar, és un perfil molt interessant econòmicament parlant. Colapinto arrossega l’interès de molts patrocinadors sud-americans, especialment de l’Argentina, país que fins a la temporada passada no tenia interès per la F1.
En tot cas, Jack Doohan no només tindrà els rivals habituals a la pista, en tindrà constantment un altre fora de l’asfalt, esperant que no tingui el rendiment òptim per a rellevar-lo. I quelcom pitjor, els dirigents que han de prendre les decisions predisposats a rellevar-lo.
Text: Roger Amores / Fotos: BWT Alpine Formula One Team