La gran decisió de Ducati durant la pretemporada 2025 ha sigut homologar el motor de la temporada 2024 per a les pròximes dues temporades. La normativa congela l’evolució d’aquests, i era l’estratègia menys arriscada; tots els pilots es van alinear a favor de l’opció conservadora. Així doncs, encara que els sis pilots de la marca de Borgo Panigale tindran el mateix motor al llarg de la temporada, el dels tres oficials amb les petites evolucions que hagin pogut fer, realment no pilotaran la mateixa moto com pensa molta gent. Marc Márquez, Francesco Bagnaia i Fabio Di Giannantonio gaudeixen de material diferent dels altres tres, i a partir del test de Jerez aniran rebent més innovacions.

Motorsport.com va desvelar l’exclusiva sobre els diferents motors després de parlar amb un treballador de la fàbrica de Bolonya. “Efectivament, són dues especificacions distintes. La que correspon a Marc, ‘Pecco’ i ‘Diggia’ incorpora alguns canvis, petits, respecte de la d’Alex, Morbidelli i Aldeguer. En l’especificació més moderna hem tingut en compte els comentaris de Marc i ‘Pecco'”, responien els italians, matisant que les diferències són mínimes.
A més, Davide Tardozzi, cap del Ducati Lenovo, ha detallat quin material diferencia als dos prototips. “Els pilots oficials tenen algunes versions noves del basculant. La nostra versió és la que van tenir fins al GP d’Àustria. És la nostra versió de la moto GP24. Hi ha algunes diferències, però tenim bones eines per a lluitar en moltes carreres. Potser a una volta, les diferències realment no són grans, però per a gestionar la carrera llarga tenen un petit avantatge“, assegura el dirigent italià.
Per l’altra banda, Gigi Dall’Igna, director general de Ducati Corse, ha declarat que les diferències en les primeres quatre curses entre els tres pilots oficials i la resta són “detalls d’evolució” i ha confirmat que “tenim plans de desenvolupament” que provaran “a partir del test de Jerez”.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP