Un no esdevé vuit cops campió del món per qüestió de sort, i Marc Márquez és un pilot únic en la història. La Ducati, que és una moto molt completa, destaca per la seva tracció en la sortida del revolt. En canvi, la senya identificativa del pilotatge del cerverí és l’entrada al revolt, ja que domina el tren davanter com ningú, i l’Honda li permetia magnificar-ho al màxim. A més, té una evident predilecció en els girs d’esquerres, on marca encara més la diferència. En aquest sentit, la moto italiana no és el seu punt fort, i molts pilots es queixen que no tenen confiança en l’inici del gir. No obstant això, Márquez ja s’ha fet la Ducati seva, i els de Borgo Panigale al·lucinen amb la seva conducció.
En el primer test de València, quan Márquez va pujar a la Ducati Desmosedici GP23 per primera vegada, ja va haver-hi inputs que feien pensar que tindria flaixos mai vistos a la fàbrica italiana. Tots els pilots de la marca tenen a la disposició les dades de les motos de la resta de pilots Ducati, i Enea Bastianini no entenia com entrava tan de pressa a un revolt. “Tenia curiositat per veure les seves dades i és increïble. La seva manera de pilotar és molt bona. Veurem com és l’any, però segur que serà complicat per a tots perquè ell serà ràpid. En el revolt 8 és impressionant, està ja davant de tots nosaltres”, explicava el pilot de l’equip oficial. I només era el primer dia del cerverí en el seu nou box.
Gigi Dall’Igna, l’ideòleg de la Ducati Desmosedici, diu que Márquez “fa coses amb el tren davanter que mai ningú havia fet amb una Ducati”. El germà del vuit cops campió del món, Alex Márquez, va més enllà en l’explicació de la gran diferència en el pilotatge de Marc. “Té un estil particular en la frenada. Però el punt aquest fort que tenia amb l’Honda, que semblava impossible amb la Ducati, no sé com cony ho ha fet, però ja ho té. Jo pensava que amb la Ducati entrar tan fort, tan de pressa al revolt, no es podia fer perquè és una moto que transmet menys que l’Honda, però ho està aconseguint”, desvela l’Alex. A més, aquest “ho està aconseguint” fa pensar que encara pot anar a més.
De nou, la maniobra amb la qual va superar a Bagnaia en el circuit de Le Mans el cap de setmana passat, va ser en un revolt d’esquerres, igual que quan ho va intentar a Portimão, però amb un desenllaç diferent: Bagnaia el va tocar i van anar tots dos per terra. Jorge Lorenzo va qualificar com a “espectacular” l’avançament de Le Mans, i va explicar al públic que, quan va compartir el box amb Márquez en el Repsol Honda, no entenia com podia ser tan immensament superior en aquell revolt 9. En l’entrevista després de la cursa, va recordar-li aquest moment, i li va demanar que expliqués el seu “secret de com entrar tan de pressa a aquella chicane“. La resposta és impagable.
“Caient moltes vegades. He caigut en aquesta chicane sis o set vegades en la meva carrera esportiva. Però sí, és un revolt d’esquerres en el qual em sento molt bé. De fet, jo estava esperant l’atac de ‘Pecco’ perquè a Jerez es va mostrar molt agressiu i combatiu; i pensava que faria el mateix amb Martín, perquè tenia molt bona acceleració. I quan he vist que no atacava, he dit: ‘doncs ataco jo’”, declarava en els micròfons de DAZN.
Marc Márquez assegura haver acabat el seu procés d’adaptació a la nova moto, i es troba immers en la lluita pel mundial, sent tercer en la classificació general a 40 punts de Jorge Martín. També, està competint amb el mateix Martín i amb Enea Bastianini per la plaça del Ducati Lenovo Team per la temporada 2025, i segur que destacar en el pilotatge com ho fa li donarà més possibilitats per ser l’escollit.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool