Marc Márquez continua la preparació per a la temporada 2025 amb un objectiu clar: guanyar. Recentment, se l’ha vist entrenant en el Circuit Aspar, a València, amb altres pilots de MotoGP com Jorge Martín, Álex Márquez o David Alonso. El Tro de Cervera va està rodant amb una Ducati Panigale V2 2024 de competició, i Claudio Domenicali, CEO de Ducati, va moure tots els fils possibles i, finalment, també va disposar de la Panigale V2 2025 totalment nova, homologada per carretera amb totes les característiques que això suposa. Els de Borgo Panigale van quedar gratament sorpresos quan, al final del dia, van saber que Márquez havia batut el rècord de volta del circuit. Posteriorment, van presumir del seu flamant fitxatge per l’equip oficial per a la temporada 2025 en les seves xarxes socials.

“Era just abans de Nadal quan estava parlant per telèfon amb Marc pels desitjos festius. Em vaig assabentar que havia planejat una sessió d’entrenament en el Circuit Aspar, a València. El pla era tenir una sessió amb una Panigale V2 del 2024, ja que li van dir que el nostre model completament nou del 2025 encara no estava disponible en configuració de carrera. Tenia massa curiositat per escoltar la seva opinió sobre la nostra nova moto de pista. Així que, durant el meu viatge a les muntanyes per a esquiar, vaig fer algunes trucades per a organitzar que almenys donés unes voltes amb la moto que havíem utilitzat per al vídeo i les fotos del llançament oficial”, començava explicant Domenicali en unes declaracions penjades a LinkedIn.
“Vaig rebre una trucada de Marc al final del dia. Em va explicar no només que li va encantar la ràpida manejabilitat de la moto, la seva posició de conducció molt còmoda i el lliurament de potència ‘elèctrica’, sinó també que va aconseguir fer una volta en 1.12.2! El meu equip em va informar que això iguala el rècord no oficial de volta per a la categoria Supersport. Marc també va pilotar la Panigale V2 de 2024 en configuració completa de carrera, aconseguint el mateix temps de volta. No obstant això, la Panigale V2 de 2025 era una versió completament homologada per a carretera amb tub d’escapament catalitzat legal, fars davanters, darreres i cavallet lateral”, desvelava al·lucinat el CEO de Ducati. Al cerverí va quedar entusiasmat amb el lliurament de potència pràcticament instantani com d’una moto elèctrica.

“No podem esperar per a provar la Panigale 2025 en configuració completa de carrera amb Márquez i Bagnaia. És una versió amb 126 CV en comparació amb els 120 CV actuals, juntament amb gairebé 10 kg menys de pes en eliminar totes les característiques homologades per a carretera!”, concloïa Domenicali entusiasmat amb l’alineació que tindrà enguany a MotoGP, que entre tots dos pilots sumen onze mundials. Bagnaia i Márquez van provar la Ducati Desmosedici GP25 en el test de Barcelona del 19 de novembre, i a tots dos els va agradar el prototip. La temporada 2025 serà fascinant.

Text: Roger Amores / Fotos: Ducati