Ducati competirà amb el motor de l’any passat en les seves sis motos

Els de Borgo Panigale han descartat el model del 2025 per a evitar riscos
Marc Márquez en el test de Buriram 2025. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Ducati ha decidit no homologar el motor de la Desmosedici GP25 en les seves motos enguany. MotoGP congela l’evolució dels motors per a les dues pròximes temporades amb l’objectiu de controlar les despeses i estabilitzar els pressupostos, així que el motor que seleccionin aquesta temporada tindrà vigència durant dos anys. La GP24 era “la moto perfecta”, tal com s’ha dit moltes vegades, també per part de qui l’han pilotat, i passar a un prototip nou que avui dia era inferior és un risc que els integrants de Ducati no volien prendre. Així doncs, les seves sis motos tindran el motor del 2024. Estratègia conservadora, però que assegura rendiment.

Marc Márquez en el test de Buriram 2025. // MOTOGP

“El més difícil d’aquest hivern per a Ducati ha estat decidir no usar elements nous en els quals nosaltres crèiem molt. El motor del 2025 o el xassís, són coses que no han funcionat com nosaltres ens esperàvem. En el moment en el qual Gigi Dall’Igna ha decidit no prendre riscos amb la moto de 2025, això ens ha fet canviar tot el programa establert. No és només una qüestió d’humilitat, sinó de realitat. A Ducati som realistes, i hem vist que les coses no funcionaven com volíem. Hem hagut d’assumir que no hem aconseguit millorar el que teníem”, reconeix Davide Tardozzi, cap del Ducati Lenovo, descrivint la GP24 com a “una moto excepcional”, i afirmant que costarà millorar-la, però que ho intentaran “a partir del test de Jerez”.

Els dos pilots oficials, Marc Márquez i Francesco Bagnaia, van empènyer perquè la decisió final fos continuar amb el motor 2024. “La GP24 va molt bé. Hi hagi grip, no n’hi hagi… El balanç és molt bo, funciona sempre. És una moto que la temporada passada va guanyar 19 curses. Començarem tots els pilots de Ducati molt igualats, però des d’Itàlia ja tenen algun element per a evolucionar-la”, il·lustra el pilot de Cervera. Bagnaia explica que tots dos companys estaven alineats en aquest tema. “Marc i jo hem empès en aquesta direcció. Era un risc massa gran. La GP25 funciona bé, però no hem aconseguit millorar en la frenada i això ens faria anar enrere”, conclou el de Torí.

Francesco Bagnaia en el test de Buriram 2025. // MOTOGP

Ducati té un avantatge de desenvolupament tan gran que poden permetre’s el luxe de no evolucionar el motor i continuar sent els líders de MotoGP. Veurem si això ajuda a la resta de marques a apropar-se als de Borgo Panigale i reduir aquesta superioritat. Ara hauran d’accelerar la producció per a tenir més motors del 2024 dels que tenien contemplats per a l’inici de la temporada.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Tots els detalls del nou CUPRA Tavascan Endurance

Tots els detalls del nou CUPRA Tavascan Endurance

El nou SUV coupé 100% elèctric reafirma l'aposta de la marca per

Posterior
S’acaba la treva: Bagnaia i Márquez es declaren la guerra

S’acaba la treva: Bagnaia i Márquez es declaren la guerra

Un cop finalitzada la pretemporada, els dos pilots del Ducati Lenovo passen a

També et pot interessar
Total
0
Share