Ducati Desmosedici GP24: la màquina perfecta de guanyar

Bagnaia, Martín i Bastianini semblen imparables un cop acabats els tests
Enea Bastianini, Gigi Dall’Igna i ‘Pecco’ Bagnaia en la presentació del Ducati Lenovo Team. DUCATI

Tot està a punt per començar la temporada 2024 de MotoGP i, un cop acabats els tests de pretemporada, podem fer unes primeres previsions del que pot passar en aquest inici de calendari. Es pot parlar de la capacitat d’adaptació de Pedro Acosta o de Marc Márquez i el potencial que pot tenir amb una Ducati, però hi ha una realitat inqüestionable: la Ducati Desmosedici GP24 fa por. Les cinc sessions celebrades a Qatar i Malàisia han sigut liderades per una Ducati del 2024, i en totes menys l’FP1 de Sepang van ocupar les dues primeres places; Pedro Acosta va ser segon després de tres dies practicant en el circuit pel Shakedown.

Jorge Martín durant el test de Qatar. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Dels tests no es poden extreure conclusions definitives, però, a aquestes dades impactants, s’hi sumen les declaracions de ‘Pecco’ Bagnaia, que va fer servir l’adjectiu “perfecta” en definir la moto. “Els resultats arriben després d’una magnífica labor de Ducati. Han completat el que no funcionava de la moto del 2023 amb el que sí que ho feia de la del 2022. Han fet una barreja perfecta amb el que funcionava de les dues. Tenim el millor paquet des de fa anys. Més enllà dels temps que hem marcat, estic molt satisfet amb les sensacions”, desvelava el bicampió del món de MotoGP.

L’única mancança que ha posat Bagnaia és la potència, però creu que poden trobar quelcom que els faci millorar en aquest apartat en el primer GP. “El 2021 vam començar a treballar en una moto que s’adaptés al meu estil, i finalment tots poden anar de pressa amb aquesta moto. Abans la moto no girava, però ja no és un problema. Pots entrar al revolt a molta velocitat i frenar molt fort, tenim un gran pas pel revolt, fet que era impensable abans… Ho tenim tot per a ser al davant”, tancava l’italià, que ha obtingut tres primeres posicions i un cinquè durant la pretemporada.

L’altra cara de la moneda ha sigut Jorge Martín. Malgrat haver firmat una primera plaça, tres terceres i una setena, no s’ha sentit còmode amb la Desmosedici GP24. “He tingut bastants problemes de vibració en l’acceleració durant el test, encara no sabem el motiu ni tenim la solució. Hi ha quelcom que no està funcionant bé, no estic pilotant a gust. La simulació d’Sprint Race ha sigut un desastre. Ara mateix, res funciona”, alertava el madrileny, referint-se sobretot a l’última tanda de l’últim entrenament abans de l’inici del mundial.

Jorge Martín durant el test de Qatar. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Marc Márquez, un dels favorits per lluitar el títol, tindrà el desavantatge respecte a Bagnaia, Martín i Bastianini de córrer amb la Desmosedici GP23, però no ha volgut comparar les dues motos. “Encara estem lluny de Bagnaia, Martín i Bastianini, que estan sent els pilots referència. No sé si amb la meva moto es podrà plantar cara a la del 2024, no m’he parat a pensar-ho. Amb el que tinc donaré el meu màxim. Estic gaudint, que això era el més important. Estem a dues o tres dècimes, que són les més difícils de reduir”, il·lustrava el cerverí. Segons ha declarat, creu que actualment està per lluitar per la quarta demarcació.

Marc Márquez en el test de Qatar. MOTOGP

És important destacar a Enea Bastianini, que està tenint un rendiment a l’altura de Bagnaia i Martín. Dels cinc entrenaments, tres els ha finalitzat a dins del top-3, fent un primer, un segon i un tercer. El de Rímini va tenir una temporada passada marcada per les lesions, però tot fa indicar que s’unirà als candidats per guanyar el mundial. El 10 de març veurem en quin punt estan tots els pilots en la primera cursa de l’any.

Text: Roger Amores / Fotos: Ducati, MotoGP i Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Sainz i Alonso, prudents, però satisfets amb els seus nous cotxes

Sainz i Alonso, prudents, però satisfets amb els seus nous cotxes

Els espanyols de la F1 ja han provat el Ferrari i l'Aston Martin del 2024

Posterior
Honda continua amb els mateixos problemes a MotoGP

Honda continua amb els mateixos problemes a MotoGP

El fabricant japonès ha millorat, però no acaba de tenir una moto competitiva

També et pot interessar
Total
0
Share