El serial sobre el futur de Marc Márquez sembla que s’allargarà uns capítols més. Seguint el full de ruta que havia marcat el mateix pilot, havíem de tenir alguna novetat el cap de setmana passat, però no ha sigut així. No obstant això, Gigi Dall’Igna, el cap d’enginyers de Ducati, després de la cursa del Japó va donar per fet el fitxatge de Márquez pel Gresini Racing Team. Per l’altra banda, Fabio DiGiannantonio, que seria el gran perjudicat d’aquest moviment, ja que veuria com la seva moto és ocupada pel català, ha assegurat tenir molt bona relació amb Lucio Cecchinello, cap del LCR Honda Team, i que no li importaria recalar a les seves files.
Dall’Igna, en una entrevista a Sky Italia, ha declarat que és motiu d’alegria que “un dels pilots més forts de la història” com és Marc Márquez vulgui pujar a una Ducati. Però no van acabar aquí les seves declaracions, ja que encara va voler llançar una bomba més gran. “Ha decidit deixar una Honda per a pujar a una Ducati no oficial, així que subratlla el fet que vol la nostra moto i això només pot ser un plaer”, va afirmar el tècnic.
Ha decidit deixar una Honda per a pujar a una Ducati no oficial, així que subratlla el fet que vol la nostra moto i això només pot ser un plaer.
Gigi Dall’Igna, cap d’enginyers de Ducati.
Es va adonar de la gran informació que havia donat, i va retractar-se dient que “és quelcom que he escoltat” i que el Tro de Cervera té “un contracte complicat de rescindir”. A més, va afegir que les seves paraules venien marcades per les declaracions del mateix Marc, que parla molt bé de la moto de Borgo Panigale. “Marc Márquez és una persona difícil de portar, i tenim la preocupació que pugui trencar el nostre equilibri”, va concloure Dall’Igna. Línia de discurs molt diferent, però és evident que la negativa de fa mesos ja no és la postura actual.
Per l’altra banda, Fabio DiGiannantonio fa setmanes que intenta renovar amb Gresini, però només fan que donar-li llargues. L’equip de Nadia Padovani està esperant fins a l’últim moment per tenir la parella de germans cerverins, i el pilot italià va veient que cada cop té més difícil ser a MotoGP la temporada vinent. En el Gran Premi del Japó, DiGiannantonio va reconèixer que “si no tinc un seient per a l’any que ve, i Lucio té un lloc per a mi, aprofitaré aquesta oportunitat amb els braços oberts”, referint-se a Lucio Cecchinello i el LCR Honda Team.
El moviment més probable, sempre que el mercat no embogeixi, tal com es rumorejava la setmana passada amb els noms de Maverick Viñales i Fabio Quartararo sobre la taula, seria que Johann Zarco, amb contracte al LCR, pugés a l’equip oficial d’Honda, i que quedés la vacant de la moto satèl·lit. Amb aquesta situació, ‘Digia’ tindria l’opció de continuar a MotoGP a la marca japonesa. Sobre la situació actual d’Honda, el pilot ha explicat que “està tenint problemes enguany, però Honda continua sent Honda”. “És una de les majors empreses del món, si no la major, en el negoci de les motos, així que no crec que la seva situació continuï sent difícil en el futur”, ha afegit. No obstant això, creu que el millor per ell “seria continuar a Ducati” i que no valorarà l’opció de tornar a Moto2 fins que no es quedi sense opcions a la categoria reina.
Text: Roger Amores / Foto: Fabio DiGiannantonio