Ducati explica per què Márquez va tenir problemes amb la pressió del pneumàtic

El cerverí va protagonitzar una maniobra poc habitual deixant-se passar pel seu germà
Marc Márquez superant al seu germà a tailàndia 2025. // DAZN
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Marc Márquez va protagonitzar una maniobra poc habitual en la primera cursa de la temporada el cap de setmana passat a Buriram, Tailàndia. En la volta 7 i a més d’un segon d’avantatge sobre el seu germà, el Tro de Cervera va tallar gas en la recta posterior al revolt 3, deixant-se avançar pel seu germà Alex. A quatre voltes pel final, en l’últim revolt, el gran dels Márquez es va tornar a situar al capdavant de la cursa, escapant-se amb facilitat del pilot del Gresini Racing Team, quedant demostrat que tenia ritme de sobres per liderar tota la cursa amb solvència. Un cop finalitzada, Marc va reconèixer que va fer aquest moviment per la pressió de la roda del davant, i Ducati ha desvelat perquè van tenir aquest problema.

“La pressió que havíem posat en els pneumàtics era sens dubte la correcta, més o menys la que teníem ahir en el Tissot Sprint. El problema ha sigut que avui la temperatura ha pujat una mica menys del que haguéssim esperat, fins i tot en comparació amb el marge que solem contemplar per a la cursa. Tenim un sistema que hauria de permetre als pilots no fer comptes durant la cursa, així que intentem suggerir com comportar-se, també per a gestionar totes les variables que poden sorgir durant una cursa tan complicada”, explicava Gigi Dall’Igna, director general de Ducati Corse, davant dels micròfons de Sky Sport MotoGP després de la cursa del diumenge al Circuit Internacional de Chang.

Els núvols van sorprendre a Ducati el diumenge, tapant el sol i provocant que no pugés tant la temperatura, però és evident que encara han d’afinar el seu sistema per a calcular les pressions amb el pilotatge del seu nou pilot. “El pilotatge en cursa de distància llarga varia una mica. He vist que la pressió no entrava en els marges i que seria penalitzat. Sabia que tenia tres voltes de marge. M’he situat darrere de l’Alex, i amb l’aire brut estava dins dels marges de pressió permesos. Després, quan quedàvem tres voltes, he atacat i m’he escapat”, relatava Marc Márquez a DAZN sobre aquest moment.

Alex Márquez va reconèixer que en un primer moment pensava que hi havia una bandera vermella, però que de seguida va caure en la pressió del pneumàtic del davant. “Ha arribat un moment que no sabia si ho estava fent per la pressió del pneumàtic o perquè jo gastés el meu del darrere”, confessava el petit dels germans de Cervera. Per l’altra banda, Francesco Bagnaia va assegurar que en Marc Márquez “ha jugat amb nosaltres”, i ho argumentava dient que “en dues voltes m’ha tret més de dos segons”, fent referència al fet que tenia ritme per guanyar la cursa amb moltíssim més marge.

La regla sobre la pressió dels pneumàtics es va introduir el 2023, i es va retocar el 2024. Aquesta obliga a tenir la pressió per sobre del rang mínim, 1.8 bars, durant el 60% de la cursa. Per això, Márquez sabia quantes voltes tenia de marge per a assolir-ho, i encara va estar dues voltes frenant més fort de davant abans de prendre la determinació de deixar-se atrapar pel seu germà. L’aire brut que desprèn tenir una MotoGP al davant fa pujar la temperatura del pneumàtic, augmentant també la pressió. El vuit vegades campió del món ha explicat a l’AS que se li tancava la roda del davant tota l’estona, però que va poder-ho aguantar perquè va ser un cap de setmana en què anava sobrat de ritme.

No era la primera vegada que Marc Márquez seguia aquesta estratègia per a no ser sancionat. La temporada passada, en el Gran Premi celebrat a Assen, també es va deixar superar per un rival, en aquella ocasió Fabio Di Giannantonio, amb l’objectiu d’augmentar la pressió del pneumàtic del davant. No obstant això, no li va sortir tan bé la jugada, ja que li van faltar voltes per a portar a terme el seu pla amb èxit i sí que va rebre una penalització.

Text: Roger Amores / Fotos i vídeos: DAZN

Total
0
Shares
Anterior
Citroën C3 Aircross: la revolució SUV arriba a Girona

Citroën C3 Aircross: la revolució SUV arriba a Girona

El nou model es presenta a Quadis Andreu amb una versió inèdita de set places i

Posterior
Pierre i Daphne Juanola s’imposen al IX Clàssic Pla de l’Estany

Pierre i Daphne Juanola s’imposen al IX Clàssic Pla de l’Estany

La prova de regularitat de Cornellà del Terri torna a emocionar amb una

També et pot interessar
Total
0
Share