El mitjà italià La Gazzetta dello Sport assegura que Ducati ha escollit a Jorge Martín com a company d’equip de ‘Pecco’ Bagnaia. Diuen que el seu objectiu és conservar al madrileny i a Marc Márquez, però que no es podien permetre perdre a Martín. Després d’un seguit de trobades, anàlisis i comparacions, els de Borgo Panigale han optat per l’actual pilot del Prima Pramac, i creuen que l’acord final es portarà a terme en les pròximes hores o dies com a màxim, malgrat que l’anunci oficial es farà més endavant.
Així doncs, sembla que el magnífic rendiment de Jorge Martín la temporada passada i en l’inici d’aquesta l’ha portat a complir el seu somni; ser pilot d’un equip oficial. En els sis GP que s’han disputat del calendari, ha obtingut dues victòries, una segona plaça, una tercera, un 0 mentre rodava primer a Jerez i tres triomfs en curses esprint. A més, en l’article de La Gazzetta dello Sport, parlen de la història d’amor de Martín amb Ducati, dient que els seus llaços són molt forts malgrat les amenaces constants de l’espanyol d’abandonar la marca. De fet, recorden l’anècdota de la temporada passada, quan Martín tenia la granota vermella preparada en la seva oficina per si guanyava el mundial a València. Si hagués assolit aquella fita, s’haurien intercanviat els rols amb Enea Bastianini aquest 2024.
En el mitjà italià també destaquen que l’arribada de Márquez al Ducati Lenovo faria tremolar el rol de líder de Bagnaia a Ducati. Tot i la confiança que tenen en el pilot torinès, saben que l’arribada del vuit cops campió del món podria canviar les jerarquies i trencar l’equilibri que tenen ara mateix. Valoren molt positivament l’adaptació de Márquez a la Desmosedici GP23, de fet, saben que és el que millor s’hi ha adaptat, però no poden deixar perdre al pilot que, passi el que passi a Mugello, continuarà sent el líder del mundial, i és el màxim candidat al títol ara mateix. Márquez els ha posat molta pressió a sobre a l’hora de prendre la decisió amb les seves exhibicions, només li ha faltat la victòria, però no ha sigut prou.
A La Gazzetta dello Sport, apunten que, encara que hi hagi informacions de les negociacions de Márquez amb KTM o, fins i tot, amb Aprilia, l’opció més viable és la de Prima Pramac. Creuen que és poc probable que el cerverí, amb 32 anys, deixi la moto amb la qual ha tingut un amor a primera vista per a pilotar una moto que, avui dia, no està a l’altura de la Ducati, sigui quina sigui de les dues opcions. A més, indiquen que els austríacs estan molt centrats en Pedro Acosta. També, donen per fet que Gresini no tindrà els prototips d’última especificació encara que Nadia Padovani està fent l’impossible perquè així sigui. Si l’escenari és realment així, la millor opció per a Márquez és el Prima Pramac.
Veurem si aquesta informació es confirma, però venint d’un mitjà italià i, a més, d’aquesta reputació, tot fa indicar que així serà. Martín li ha guanyat el pols a Márquez per a la plaça oficial a Ducati. Encara queda saber si també li aguanta la pugna en el mundial.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool