Home Actualitat Ducati Monster 821: Eterna.
Ducati Monster 821: Eterna.

Ducati Monster 821: Eterna.

0
0

Ducati dóna un nou impuls a la Monster amb la 821, la nova clau d’accés a aquest icònic model. Si voleu veure-la, aquí la teniu.

Ducati_3
Text: Sergi Mejías | Fotos: Ducati

Ducati_principalLa imatge. La nova Monster se’ns presenta com la versió de cilindrada mitjana de la nova generació d’aquesta musculosa creació, emfatitzada per la seva cintura estreta i un far compacte que aconsegueix crear una espectacular silueta que fa pensar en un toro disposat a envestir. L’àrea del manillar continua sent neta i minimalista, mantenint el caràcter essencial i sempre amb un toc de distinció. La Monster 821 Dark es presenta en color negre mat, amb xassís i llandes d’aquest color, mentre que la Monster 821 vermell Ducati ho fa amb xassís vermell i llandes d’aquest mateixa tonalitat però en mat. Ambdues inclouen la tapa de la cua pintada a joc. Aquest nou model està disponible en versió de 35 kw, apta pel carnet A2.

Ducati_5El cor. Aquesta Monster arriba impulsada pel motor ja estrenat en la família Hypermotard, la segona generació del propulsor 821 cc Testastretta 11º, que esdevé part integral del xassís multitubular gràcies als ancoratges tipus Panigale. El motor Desmodròmic inclou una sèrie d’eficients millores per oferir uns bons 112 CV a 9.250 rpm i un parell de 9.1 kgm a 7.750 rpm. Els intervals entre revisions majors són de 30.000 quilòmetres.

L’esquelet. El xassís de nova generació presenta les últimes tècniques de disseny i ha duplicat la resistència a la torsió en comparació a models precedents, tot i ser més lleuger. Ducati ha posat una atenció especial tant a l’ergonomia d’aquest nou model com a la seva estabilitat, amb una distància entre eixos 60 mil·límetres més gran, ideal per a un major confort en conducció en companyia, i un manillar 40 mm més elevat i també 40 mm més a prop del pilot. El nou seient ve equipat amb un senzill sistema d’altura ajustable entre 810 i 785 mm, que pot arribar als 765 o 745 mm en cas de muntar el seient rebaixat disponible com accessori.

La suspensió. La Monster equipa una forquilla invertida Kayaba de 43 mm i una unitat Sachs posterior també ajustable en precàrrega i extensió, la qual queda ancorada al cilindre del darrere i al basculant de doble braç, en alumini. La nova Monster munta llandes estil Panigale de 10 radis amb pneumàtics Pirelli Diablo Rosso II en dimensions 120/70 17 i un àgil 180/60 17 al darrere, amb tecnologia de doble compost per a una major durada i rendiment òptim en tombar.

Ducati_6Ducati Safety Pack. La Monster utilitza la tecnologia Ducati Riding Mode per incorporar un ABS de tres nivells i un DTC de vuit, inclosos en el concepte Ducati Safety Pack (DSP). El DTC ofereix vuit nivells de sensibilitat, cadascun programat amb un determinat nivell de tolerància al lliscament del pneumàtic posterior; així, el nivell 1 està dissenyat per a poca intervenció mentre que el 8 és molt intrusiu. El Ducati Riding Modes permet elegir entre Sport, Touring i Urban. El mode Sport fixa la potència en 112 CV entregats de forma directa, amb un DTC d’intervenció reduïda i l’ABS en nivell 1 per a una resposta esportiva sense funció ‘anti-picat’. El Touring entrega els 112 CV de forma progressiva, major intervenció del DTC i ABS al nivell 2 amb función ‘anti-picat’ amb intervenció mitja. El Urban Riding proporciona 75 CV amb entrega progressiva, DTC més intrusiu i ABS al nivell 3 per a major estabilitat y prevenció gràcies també a la funció ‘anti-picat’ amb intervenció elevada.

Ducati1Com va. Només de seure-hi es constaten totes les millores ergonòmiques, amb una posició de conducció més natural i còmoda que en les seves antecessores, un seient més estret i d’encoixinat nou. En marxa, el motor -que ja havíem provat en la Hyperstrada- és una passada, amb bons baixos i mitjans i un toc esportiu la mar de divertit. El tacte inicial del fre davanter resulta massa contundent però una vegada ens hi hàgim acostumat valorarem positivament la seva potència. El dinamisme de la part cicle és impecable i els 112 CV del motor donen per a molt. Més potència en una Monster com la 1200 és massa. Les 696 i 796 tenen una digna successora en la 821, que arriba com a substituta desterrant el clàssic motor d’aire i embragatge en sec.

Fitxa tècnica

Motor: 2 cilindres, 821 cc, 4 temps, 8 vàlvules.

Refrigeració: Líquida.

Alimentació: Injecció electrònica.

Canvi: 6 velocitats.

Potència: 112 CV a 9.250 rpm.

Parell: 19.1 kgm a 7.750 rpm.

Fre davanter: Doble disc de 320 mm amb pinça radial de 4 pistons.

Fre posterior: Disc de 245 mm.

Suspensió davantera: Forquilla Kayaba de 43 mm no regulable.

Suspensió posterior: Monoamortidor Sachs regulable en precàrrega i extensió.

Altura del seient: 785 mm.

Distància entre eixos: 1.480 mm.

Pneumàtic davanter: 120/70 17.

Pneumàtic posterior: 180/60 17.

Capacitat dipòsit: 17,5 litres.

Pes en marxa: 205 quilos.

Preu: 10.990 € i 10.490 € (Dark).

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *