El mercat de fitxatges de MotoGP la pròxima temporada serà molt emocionant. La majoria de pilots de la graella finalitzen el contracte a finals del 2024, i hi haurà un gran ball de posicions. Fabio Quartararo segurament buscarà un destí lluny de Yamaha, Marc Márquez tindrà diverses opcions molt interessants sobre la taula, Jorge Martín voldrà un equip de fàbrica… De nou, les motos més cotitzades seran les Ducati, i les dues places en la formació oficial seran les més anhelades. Des de Borgo Panigale han posat una data per decidir els seus dos pilots principals, però no han assegurat la renovació del campió dels dos últims mundials ‘Pecco’ Bagnaia.
“Últimament el mercat de pilots es mou aviat. De fet, sovint massa aviat. Diria que tots els pilots, o gairebé tots, tenen contractes que expiren al final de 2024, inclosos els nostres. Més enllà del nostre desig de continuar amb Pecco, encara que hem decidit no parlar d’això ara, serà una decisió difícil“, començava avisant Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati. “Ja tenim les idees parcialment clares ara, però, per exemple, Bastianini va tenir una temporada excepcional en 2022, mentre que enguany ha tingut molt mala sort. Es va lesionar de seguida a Portimão i després, de nou, a Barcelona. Jo diria que, després de 5-6 carreres, a principis de maig, hi haurà idees més clares de qui seran els pilots oficials de l’equip. Encara que crec que, al 99%, un dels dos serà Bagnaia”, va il·lustrar l’italià.
És evident que la unió Bagnaia-Ducati és molt sòlida, però els italians no volen pagar “sous multimilionaris”. “Creiem que som el fabricant que té la moto més desitjada pels pilots en aquest moment, i això també ens permet fer raonaments des d’un punt de vista econòmic que poden ser sostenibles per a la MotoGP d’avui, que ja no és el dels contractes que es feien abans de la COVID”, argumentava Ciabatti.
Així doncs, les cartes ja són sobre la taula. Fa diversos dies van obrir la porta a Marc Márquez, però també aclareixen que no pagaran quantitats astronòmiques, ni per ell ni per ningú.
Text: Roger Amores / Fotos: Ducati