Després de la renovació de ‘Pecco’ Bagnaia amb Ducati fins al 2026, els italians han de tancar qui serà el seu company d’equip per la pròxima temporada. El manillar més preuat de la graella queda lliure, i hi ha diverses opcions sobre la taula. Els dos principals aspirants són Jorge Martín, segurament el pilot més en forma del mundial després del vigent campió del món, i Enea Bastianini, l’actual corredor de l’equip de fàbrica. No obstant això, el fitxatge de Marc Márquez pel Gresini ha obert un nou escenari, i els màxims dirigents li tenen l’ull posat a sobre, i la seva capacitat d’adaptació immediata els ha donat més arguments.
“Marc agrada molt a la marca. És un pilot que ha guanyat moltíssim i que té un gran carisma. A mi, que no el conec des de fa massa temps, em sembla una persona honesta, sincera, una bellíssima persona. Márquez és un pilot important per a tenir en consideració”, assegurava Mauro Grassilli, el nou director esportiu de Ducati Corse i successor de Paolo Ciabatti. Aquestes declaracions són molt importants, ja que, malgrat que serà una decisió consensuada per diverses de les figures més rellevants de la fàbrica de Borgo Panigale, un dels responsables de la decisió veu amb molt bons ulls una possible arribada del vuit vegades campió del món a l’equip oficial de Ducati.
Davide Tardozzi, team manager del Ducati Lenovo, també va desvelar que el gran dels Márquez era una de les opcions. En aquest cas, Tardozzi no és el màxim seguidor del cerverí, a qui va titllar de poc “humil” quan s’enganxava a la roda dels seus pilots per poder marcar bons temps en les qualificacions. En altres ocasions, també ha fet mostra de la seva admiració pel català, i aquesta vegada el situa com una de les opcions per ser el company de Bagnaia. “Segur que Márquez pot entrar també en la disputa per ser el company de ‘Pecco’, però no tenim pressa. No sé quan es prendrà aquesta decisió, però Márquez és un gran campió”, reconeixia Tardozzi fa una setmana mentre tirava pilotes fora.
Sobre el fet de no precipitar-se, Grassilli va seguir en la mateixa línia de Tardozzi. Saben que tenen la posició de poder en la negociació, tothom vol aquesta moto, i es prendran el temps que necessitin. “Ara hem decidit frenar i veure com es desenvolupen els esdeveniments en pista. No tenim pressa per a decidir qui serà el segon pilot oficial. L’elecció serà important, ha de ser ponderada i és una cosa que requereix temps”, explicava el director esportiu. A més, va revelar que encara no té una gran incidència en les decisions, “un pes marginal”, i les dues figures que tenen més abast per aquesta elecció són Claudio Domenicali, CEO de Ducati, i Gigi Dall’Igna, director general de Ducati Corse.
I Dall’Igna també va tenir molt bones paraules per Marc Márquez. “Marc ja ha demostrat tot el seu talent i la seva classe a través d’una capacitat d’adaptació innata”, explicava el dirigent, qui sí que ha sigut sempre un dels màxims aliats del català a Ducati. A més, va confirmar la seva seguretat que “serà un temible aspirant al títol amb una moto completament nova per a ell”.
I amb tot aquest panorama i declaracions creuades, KTM creix també com una de les grans opcions per fer-se amb Márquez a final de temporada, moment en el qual acaba contracte, amb el somni de fer una parella antològica amb Pedro Acosta. Veurem quines opcions té, KTM i les Ducati satèl·lit segur, i si finalment també li arriba la proposta de contracte de l’equip oficial, amb el benefici de tenir la moto amb les últimes especificacions.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool