Ducati és clarament el millor fabricant de MotoGP des de fa tres anys, com a mínim. Aquesta temporada ja han guanyat el mundial de constructors, tenen quatre pilots en el top-5 i sis en el top-10. No obstant això, perden l’equip Pramac per l’any que ve, i també tres dels seus millors pilots: Jorge Martín, Enea Bastianini i Marco Bezzecchi. Davant d’aquest nou escenari, a Ducati creuen que s’afebleixen. Tot això, pocs dies després d’assolir la xifra de 100 victòries a MotoGP.
Gigi Dall’Igna, director general de Ducati, ha valorat l’afebliment de la marca a MotoGP, però la millor formació oficial de la seva història a partir del 2025. “En general, serem més febles que enguany perquè el nombre de pilots serà menor la pròxima temporada. Però, d’altra banda, en l’equip oficial tindrem, probablement, als millors pilots de la història de Ducati. La resta han fitxat no només els pilots, sinó també molts tècnics: Yamaha, Aprilia i Honda… Sens dubte, això és un impuls perquè ho fem tan bé com sigui possible”, explica el dirigent venecià.
L’italià també ha parlat quin és el camí que els ha portat a ser la millor marca de MotoGP, i com la resta repliquen la seva fórmula. “Probablement, hem sigut el primer fabricant que ha intentat utilitzar les dades dels equips satèl·lit per a millorar la moto. Per descomptat, tindrem menys oportunitats de fer-ho en el futur. Els altres fabricants han après que és possible fer una cosa així“, reconeixia Dall’Igna.
A part del prototip de la temporada que ve, Ducati també està centrada en la moto del 2027, quan entra el nou reglament a MotoGP. Més enllà de la reducció de cilindrada de 1000cc a 850cc, en la fàbrica de Borgo Panigale preocupa la prohibició dels dispositius d’alçada, element amb el qual han marcat la diferència i que canviarà l’equilibri de les motos. Un canvi que pot canviar-ho tot.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP