Ducati reconeix que va fitxar a Márquez perquè “és un ambaixador universal”

Mauro Grassilli explica a Motorsport els motius empresarials que van portar al fitxatge
Marc Márquez en la presentació del Ducati Lenovo Team. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Ducati es debatia entre Marc Márquez i Jorge Martín per a acompanyar a Francesco Bagnaia en el box oficial. Malgrat que el de San Sebastián de los Reyes semblava l’escollit, els dirigents de Borgo Panigale es van decidir pel Tro de Cervera. Ningú dubte a hores d’ara els motius esportius que van portar a aquest moviment, té vuit mundials en la seva vitrina que el recolzen, però també és el pilot més mediàtic de la graella de MotoGP; l’únic que transcendeix més enllà de l’esport. Mauro Grassilli, director esportiu, de màrqueting i comunicació de Ducati Corse, ha desvelat a Motorsport com la marca ‘Marc Márquez’ va pesar en aquesta decisió.

Marc Márquez en la presentació del Ducati Lenovo Team. // MOTOGP

“Deixant de banda el vessant prestacional, que vam analitzar profundament durant els mesos anteriors a prendre la decisió, Ducati va mantenir reunions constants amb els nostres principals patrocinadors, entre ells lògicament Lenovo, amb qui vam estudiar molt detingudament la possibilitat de fitxar a Marc. Fruit d’aquestes reunions, de moltes anàlisis i estudis de dades, Lenovo ens va traslladar el seu interès: ‘Nosaltres volem a Márquez perquè en l’òptica de visibilitat és un pilot internacional, un pilot mundial. Nosaltres som una empresa mundial i necessitem un ambaixador que sigui universal’, aquest va ser el seu raonament”, desvelava Grassilli sobre el període de reflexió de Ducati abans de prendre la decisió.

“Una valoració basada en estudis i dades que porten a pensar al nostre title sponsor que Marc aporta el valor afegit de la visibilitat de marca que transcendeix el paddock de MotoGP. A part de l’aportació prestacional esportivament, les dades que llançava l’anàlisi des del punt de vista de comunicació i visibilitat, per a Lenovo eren extremadament importants, i així ens ho van traslladar”, continuava el dirigent italià. En el punt més àlgid del debat sobre qui hauria d’haver sigut l’escollit de Ducati, els periodistes van preguntar a Márquez si venia més que Martín, i el cerverí va respondre “clar, no és res dolent”, però va destacar que els motius eren esportius i que ell havia parlat només amb Gigi Dall’Igna, el director general de Ducati Corse.

Marc Márquez amb la Ducati Panigale V2 al Circuit Aspar. // DUCATI

Tal com ha analitzat Motorsport, Marc Márquez és clarament el pilot popular de la graella de MotoGP. Fent referència als seguidors en les xarxes socials, el català té 7,3 milions de seguidors a Instagram, més del triple que el segon amb la xifra més alta, Fabio Quartararo, qui en té 2,4. Per posar en context aquestes xifres, els dos pilots més forts de l’actualitat, Francesco Bagnaia i Jorge Martín, en tenen 1,7 i 1,1 respectivament, sent el madrileny el sisè més seguit, superat pels pilots ja mencionats més Maverick Viñales i Alex Márquez. A més, Márquez també està per sobre dels números de Ducati Corse, 1,2 milions, i de Ducati, 6,2 milions. A X, l’antic de Twitter, compte amb 2,7 milions.

Sobre la presència i rellevància en les xarxes socials, Mauro Grassili opina que “és una dada importantíssima” i que “és un instrument que Ducati utilitzarà per a fer créixer la seva marca”. L’exemple més clar és la presentació del Ducati Lenovo, que en dos dies ja acumulava 3,6 milions de visualitzacions, mentre que la de l’any anterior, amb Bagnaia com a flamant bicampió del món de MotoGP i formant una parella italiana amb Enea Bastianini, arriba al mig milió un any més tard. “Encara no tenim les xifres definitives, però la presentació de l’equip d’enguany ha batut el rècord de visualitzacions de la història de Ducati en un esdeveniment d’aquestes característiques. Són els millors números des que fem presentacions en streaming“, destaca el director de màrqueting de Ducati Corse.

Bagnaia i Márquez en el segon dia de presentació del Ducati Lenovo. // DUCATI CORSE

No obstant això, Grassilli ha volgut deixar clar que no és l’únic motiu pel qual el 93 vestirà de vermell les pròximes dues temporades, i que la seva incorporació està justificada “a tots els nivells, tan comercialment com, òbviament, en el pla esportiu”.

Text: Roger Amores / Fotos: Ducati i MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Bagnaia: “Márquez ho farà tot per a guanyar”

Bagnaia: “Márquez ho farà tot per a guanyar”

El pilot italià ha comparat les situacions de Ducati i Ferrari, i l'arribada de

Posterior
La F1 més ‘inexperta’ en 20 anys

La F1 més ‘inexperta’ en 20 anys

Enguany debutaran com a pilots titulars fins a sis pilots en el Gran Circ

També et pot interessar
Total
0
Share