En el món del motorsport, la planificació i treballar amb vista al futur, i el 2027 “és demà”. És per això que Ducati ja està redefinint la seva estructura per a continuar liderant amb l’entrada en vigor del nou reglament de MotoGP. En aquesta direcció, els de Borgo Panigale han anunciat a Nicolò Bulega, pilot en el Ducati Aruba de WSBK, com a nou pilot provador de MotoGP acompanyant a l’actual, Michele Pirro, passant a ser una figura bàsica en el desenvolupament del prototip del 2027. A més, hi ha moltes possibilitats que l’actual líder del mundial de Superbikes tingui aquest rol com a transició per a adaptar-se a les MotoGP i fer el salt a partir de l’any mencionat com a pilot titular dels italians.

“Estic molt content d’assumir el rol de pilot provador de Ducati per a MotoGP. És part d’un somni fet realitat, perquè no són molts els pilots als quals se’ls dona l’oportunitat de provar la Ducati Desmosedici GP: és un objectiu molt important que aconsegueixo en la meva vida i intentaré treure el màxim profit d’aquesta oportunitat, també per a adquirir més experiència en el món Ducati. Només penso en el present, a defensar els colors d’Aruba i Ducati a Superbike i en el moment en què pugi a la Desmosedici GP. El que succeeixi després, ho descobrirem en el seu moment perquè ara les prioritats són clares”, declara Bulega sobre l’anunci que s’ha produït aquesta setmana.
Correrà a MotoGP el 2027?
És una opció real, i així ho afirmen els dirigents de Ducati. “Nicolò és un pilot Ducati, un pilot de Ducati Aruba, però en definitiva, és algú en qui estem pensant per al futur. Confiem en ell i potser podem tenir una col·laboració més estreta en el futur”, responia Davide Tardozzi, cap del Ducati Lenovo, durant el test d’Aragó d’aquesta setmana.
Bulega té un gran actiu a favor perquè Pirelli abasteix els pneumàtics de WSBK i substituirà Michelin a MotoGP amb el nou reglament del 2027. Així ho explica Gigi Dall’Igna, director general de Ducati Corse. “Estem realment contents de poder confirmar que romandrà també per a la pròxima temporada en l’equip Aruba.it Racing, però encara més de poder anunciar el seu nou rol dins de Ducati Corse. Amb la imminent entrada del nou proveïdor únic de pneumàtics a MotoGP, Nicolò és un recurs valuosíssim per al desenvolupament i l’adaptació de la Desmosedici GP a Pirelli. Aquest nou paper és per a ell un incentiu addicional per a millorar i créixer com a pilot, però també una gran mostra d’estima i confiança”, relata el dirigent italià, destacant que Bulega és una aposta de Ducati del 2022 a Supersport, amb un magnífic any de debut a WSBK la temporada passada i el lideratge d’enguany.
En aquesta reestructuració, s’ha confirmat que Álvaro Bautista no renova amb els bolonyesos, i falta per saber quina serà l’alineació a MotoGP, ja que tots dos pilots titulars acaben el contracte al final del 2026.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP